Jungle, watervallen en bamboe - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Gert & Sietske - WaarBenJij.nu Jungle, watervallen en bamboe - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Gert & Sietske - WaarBenJij.nu

Jungle, watervallen en bamboe

Door: Gert & Sietske

Blijf op de hoogte en volg Gert & Sietske

20 September 2009 | Laos, Luang Prabang

Wat is het hier mooi, Laos is met stip gestegen naar onze nummer 1 !!!
Inmiddels hebben we er weer een aantal heftige dagen op zitten.

Zo zijn we bijna leeggezogen door bloedzuigers, smeren we ons de .....tegen de malaria muggen, zijn Sietskes benen rood als een kreeft verbrand tijdens het kayaken en haar billen bont en blauw omdat de kayak omsloeg.

Maar wat hebben we het ontzettend leuk en wat genieten we nog steeds.

Even terug naar het begin.
Hierbij ook nog even de foto's van onze jungle trekking incl. superlekkere picnic, een bezoek aan het dorpje en de uitzichten onderweg.

De 2e dag in Luang Namtha zijn we met een andere organisatie gaan wild water kayaken, dat was super gaaf. Samen met 2 gidsen in onze eigen boot de rivier de Nam Tha af. Wat een mooi uitzicht heb je dan van de jungle die vol staat met bamboe, bananen bomen, palmen, routan, en nog veel meer.

De rivier had behoorlijk wat versnellingen vanwege de moeson, alhoewel ook hier in Laos veel minder regen is gevallen als normaal en de regen ook veel later is gekomen.

Halverwege sloegen we met onze kayak om, gelukkig hadden we een helm op en zwemvesten aan. Maar er lagen behoorlijk wat rotsen net onder water, dus Sietske heeft er een behoorlijk gekneusd achterwerk aan over gehouden. Omdat het zo snel stroomde lukte het niet om te stoppen, dus lieten we ons meedrijven met de stroom. Uiteindelijk belande Gert in een boom die in het water stond en Sietske die zorgde dat de kayak er niet vandoor ging, werd tegengehouden door de kayak van de gidsen. Nadat Sietske weer aan boord was, konden we Gert uit zijn boom bevrijden.

De rest van de toch bleven we zitten en zijn we door beide gidsen benoemd tot Proffesional Wild Water rafters in Laos.

Wat bleek, de meeste mensen slaan veel vaker om.

We hebben een ontzettend leuk contact overgehouden aan deze 2 jonge gidsen die bezig zijn hun eigen tour bedrijfje op te zetten.

De volgende dag, joepie 9 uur in de bus, een minibusje volgepropt met 11 personen zonder airco. Wat een feest.

Wel leuk om mensen van verschillende nationaliteiten te otnmoeten, zo waren er 2 meiden uit Israel,een meisje uit Nieuw Zeeland, een stel uit Duitsland en nog een Nederlander en 2 chauffeurs,.

Onderweg stopten we bij een lokaal marktje waar je levende aalen kon kopen, krabben (ook nog levend), motten in bamboe (erg lekker) en een soort marmotten.
Bijna aan het einde van de trip was de marmot die de chauffeurs gekocht hadden (om op te eten, beestje leefde nog) ontsnapt uit zijn kooi, dus de hele bus op zijn kop.
Het stel uit Duitsland heeft toen de marmot gekocht en vrijgelaten in de jungle. De hele bus blij !!

Uitgeteld en vooral erg fris ruikend kwamen we aan het einde van de dag aan in Luang Prabang dat zo halverwege Laos ligt.

Hier zijn we gister op zijn Hollands op de fiets gestapt en ons weer de aardig in het nat gewerkt. Weer tempels bekeken, met een kano de rivier over, kinderen als gids naar een tempel in de grot (die heel erg tegenviel).

Vandaag naar een waterval geweest en heerlijk gezwommen, vanavond over de avond markt lopen, we hebben een doos met souvenirs naar Australie gestuurd omdat onze tassen te zwaar werden ;-) Nu kan er weer wat bij.

Zometeen nog even een lekkere voet massage

Morgen weer de hele dag in de bus, dan naar de vallei der kruiken, een vlakte vol met kruiken waarvan men niet weet wat de betekenis is, maar daarover verderop deze week meer.

Laos is net als Thailand een erg prettig land om te zijn, de mensen rennen hier niet achter je aan omdat je blank bent en zeuren niet om geld.

Er is gewoon stroom (alhoewel het af en toe uitvalt), in Nepal was er een tekort aan stroom waardoor met gewoon enkele uren per dag zonder zat.
Ook in India viel regelmatig de stroom uit.

Wel zijn we ons steeds meer bewust van de 'gewone' luxe die we in ons dagelijks leven hebben, zo is het hebben van een douche hier al luxe, en als er nog warm water uitkomt is het super deluxe.

Hier doet met de was gewoon in de rivier, hebben de meeste mensen geen douche maar wast zich in de rivier en leven mensen heel primitief maar wel heel gelukkig.

Groeten uit een warm maar super mooi Laos

• 20 September 2009 - 10:46

Gelske En Mark:

oh oh oh wat onwijs gaaf allemaal! jullie zien wel erg veel, ben trouwens wel benieuwd of jullie nog foto's hebben van het raften! hopelijk vallen de blauwe plekken mee! en Gert was het uitzicht mooi vanuit de boom! wachten met spanning jullie volgende verhalen/foto's weer af!!!

• 20 September 2009 - 10:54

Ada En Os:

zo ik heb eens een zondagmorgen de tijd genomen om alle verhalen en foto's te lezen en te bekijken.erg mooi allemaal jullie hebben al een hoop gezien en gedaan.met dat raften hat gert al ervaring.toen moest ik hem ook telkens aan boord sleuren.
    nog veel plezier en geniet nog even van de rest van de reis.maar dat zal wel lukken.
    GR. Ada en Os

• 20 September 2009 - 11:22

Geurtje:

Ik geniet gewoon met jullie mee de verhalen worden steeds spanneder.Gert het lijk je kinderjaren die weer terug zijn om in een boom te gaan zitten terwijl je het 4 voor je leeftijd krijgt Sietske let wel op hem als hij die kinderjaren weer heeft.Geniet er goed van het word steed korter en dan is het weer werken veel plezier

• 20 September 2009 - 12:45

Cocky En Pim:

Vandaag terug gekomen uit Zeeland en dus snel gekeken of er nog nieuws is van jullie. Wat een belevenissen weer en mooie foto's. Wij hebben het maar gewoon bij fietsen tegen de wind in gehouden.

• 21 September 2009 - 08:45

Jesse:

wat een supermooie omgeving voor de jungle tocht! heel mooi. leuk om weer wat te horen van jullie, want dat was ook weer even geleden. wat een verhalen maar weer. jullie zijn echte professionele avonturiers!

• 21 September 2009 - 12:06

Hennie:

wordt je er niet moe van zoveel vakantie? zoveel verschillende omgevingen en zoveel indrukken en zoveel cultuur shokken...wanneer komen jullie ongeveer aan in australie?
    dan aindelijk weer gewoon gewoon doen... of zie ik dat mis...

• 22 September 2009 - 08:19

Anja:

hallo hallo, weer prachtig verhaalen. groetjes aan gerd en ik ben toch erg verbaast hoe je nog altijd een plekje vind over de wereld hen om berichtjes te schrijven en fotos te uploaden. Amazing. ben nieuwsgierig hoe het verder gaat...:-) Blijv gezond en nog veel leuke dinge voor de volgende avontuuren. groetjes,
    anja en flicka

• 25 September 2009 - 10:47

Anja:

...misschien had ik niet moeten schrijven over conectivity...nu wachten....