De laatste stuiptrekkingen............. - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Gert & Sietske - WaarBenJij.nu De laatste stuiptrekkingen............. - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Gert & Sietske - WaarBenJij.nu

De laatste stuiptrekkingen.............

Door: Gert & Sietske

Blijf op de hoogte en volg Gert & Sietske

10 Oktober 2009 | Vietnam, Hanoi

Ja, het zit er nu echt bijna op, morgen vliegen we naar ons nieuwe thuis.

Onze 5 dagen op Whale Island waren super, heerlijk weer, warm water, mooie vissen, lekkere cocktails, kortom een heerlijk weekje relaxen. Donderdag was het tijd om te vertrekken en het was ook gelijk afgelopen met het mooie nagenieten.

Zodra we het eiland af waren begon het te regenen, halverwege de reis naar Nha Trang werden we weer op onze neus op de werkelijkheid gedrukt toen er een jongen dood op straat lag, aangereden op zijn scooter.....
Ze rijden hier allemaal al als gekken, dus de rest van de rit (nog zo'n 1,5 uur) in het donker werd wat minder relaxed.

Op het station kregen we de fijne mededeling dat we om 4 uur 's nachts aan zouden komen in Saigon, hiep hoi, hoezo lekkere nachtrust.

In de 4 pers. coupe stond de airco op standje vriespunt en toen Sietske 's nachts stijf en kleumend van de kou wakker werd was haar dekbed ook nog gestolen, daar lag een 3 jarig meisje onder te slapen dat met haar vader een bed moest delen.
Nou ja, zij had het in elk geval warm, Sietske dus niet veel meer geslapen. natuurlijk had de trein enige vertraging, maar om 4.30 uur stonden we dan in Saigon, waar we natuurlijk in een taxi stapten die de weg niet naar ons hotel wist, ja hoor, we zijn er weer. Maar na 2 keer vragen en een oplettende Gert toch aangekomen.

Toen bleek dat onze kamer pas om 11 uur beschikbaar was, dus na een halve dag extra betalen lagen we om 5 uur toch nog in een warm bed.

Gisteren de stad een beetje verkend, naar het oorlog museum geweest waar veel te zien was over de oorlog met Amerika.
Vandaag naar de tunnels geweest die de Vietnamezen tijdens de oorlog hadden gemaakt om te overleven, best indrukwekkend hoe 15.000 mensen hier in leefden.

Vandaag een heerlijke steak gegeten en een echte pinnacolada cocktail zoals ze horen te zijn, even geen rijst meer.........

Morgen middag vliegen we via Singapore naar Perth waar we midden in de nacht aankomen.
Komende week druk aan de slag met het opknappen en verven van ons huisje. Gelukkig hebben ze in Bridgetown ook een internet cafe, dus zolang onze computers er nog niet zijn, zullen we daar af en toe heen gaan.

Tot snel allemaal

• 10 Oktober 2009 - 11:02

Jesse:

Lieve Sietske en Gert ik wens jullie een goede start in jullie nieuwe huisje. hou ons op de hoogte, want ook al blijven jullie, na al deze prachtige avonturen, op één plek, ook dit is spannend!
    groetjes Jesse

• 10 Oktober 2009 - 13:45

Willie Fons:

zeg welkom op jullie droomplek,ga er samen iets heel moois van maken.liefs ons

• 11 Oktober 2009 - 08:32

Marcel:

Zo werd wel tyd dat jullie weer wat gaan doen veel succes daar en maak er wat moois van
    Groet uit een nat renswoude Marcel,Karin,Wesley en Tygo

• 11 Oktober 2009 - 19:07

Sietske:

Inmiddels zijn jullie in Bridgetown! ongelofelijk, na zo'n reis thuiskomen in een gewoon huis! Ik wens jullie een fantastische thuiskomst en veel plezier en sterkte met het opknappen van jullie huis.
    liefs, Sietske

• 12 Oktober 2009 - 10:08

Melinda:

Eigenlijk vind ik het ontzettend jammer dat jullie nu 'uitgereisd' zijn... geen prachtige foto's meer van iddylische plekjes, verhalen vol cultuur, geschiedenis en bijzondere gewoonten! Zucht... sjee... het gaat saai worden in mijn mailbox! ;-)

Dus dat 'verplicht' jullie om wekelijks een dagboek bij te blijven houden over alles wat jullie meemaken, bezighouden en wat op jullie pad komt.

Jullie zijn thuis, ver weg van Nederland, maar eindelijk in jullie geluksland. WELKOM THUIS en good luck to you!

• 12 Oktober 2009 - 13:19

Os:

wat raar dat ze gert zijn dekbed niet gestolen hebben???????of toch niet zo gek????? veel geluk in Bridgetown.was een hele mooie reis.en bedankt voor de mooie verslagen.Gr Os&Ada

• 12 Oktober 2009 - 18:09

Barend:

Rondje was lekker zaterdagavond...gr.B&B

• 13 Oktober 2009 - 21:22

Albert En Gerrie:

Dag Gert en Sietske.

Heel veel plezier en geluk in jullie nieuwe thuisland.

Hartelijke groeten.

Gerrie en Albert

• 14 Oktober 2009 - 16:12

Marcelin:

Hoi hoi,
    gek hoor, dat jullie reis nu is afgelopen. Op naar het volgende avontuur: wonen in Australie. Ik ben heel benieuwd hoe jullie leven er daar uit zal zien. Ik hoor het vast wel van Gleske. Groetjes, nogsteeds uit Kathmandu, Marcelin.

• 15 Oktober 2009 - 07:59

Cor & Rina:

Gert en sietske, ook wij hebben jullie reis gevolgd. Erg leuk!
    Wij wensen jullie veel geluk!!