Halong Bay - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Gert & Sietske - WaarBenJij.nu Halong Bay - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Gert & Sietske - WaarBenJij.nu

Halong Bay

Door: Gert & Sietske

Blijf op de hoogte en volg Gert & Sietske

02 Oktober 2009 | Vietnam, Hanoi

Hier toch nog even een verslag van Halong Bay, want dat was zeker de moeite waard, en foto's !!

De 1e dag zijn we naar Tam Coc geweest, een gebied dat ze ook wel Halong Bay on the rice paddies (rijstvelden) noemen, een prachtig gebied dat we per boot (lees kano incl. verkoop vrouw)gingen verkennen.

De echte Halong Bay bestaat uit allemaal kleine - grote rotsen in de zee langs de kust, de legande gaat dat deze zijn ontstaan door een grote draak die in de bergen leefde. Toen het naar de zee rende zwiepte het met zijn staart grote gaten (valleien) in de berg, nadat hij de zee inging, liepen deze valeien onder met water en vormden Halong Bay.

In Tam Coc dus met de boot in de stromende regen over de rivier, door 3 prachtige tunnels/grotten door. Langs de rijstvelden waar mensen druk waren om alles zo snel mogelijk te oogsten in angst voor verwoesting door de naderende stormen.

's Nachts brak de storm los, heftige wind en veel regen.

De volgende ochtend bleef het even spannend of we door zouden gaan naar Halong Bay, maar na een uurtje wachten kreeg de gids groen licht. Dus 4 uur in de bus en op naar de kust. Daar aangekomen hadden de boten nog geen toestemming om te varen, dus weer wachten, maar uiteindelijk weer groen licht. Met onze groep van 8 personen de boot op en heerlijk geluncht met veel vis.
We hadden een hele leuke groep met een koppel uit Australie (genoeg gesprekstof ;-) )een koppel uit Schotland en een koppel uit Duitsland.

We hebben zo'n 4 uur gevaren tussen de rotsen door, zie foto's, de zon liet zich zelfs nog even zien, Verder een enorm grote natuurlijk grot bezocht.

Aan het einde van de middag terug in de haven, en in ong. 4 uur rijden terug naar Hanoi.
Heerlijk gegeten in een leuk restaurantje met traditioneel Vietnamees eten, dat bestaat uit veel vis, inktvis, rijst en noodlesoep.

De volgende dag (donderdag) met het vliegtuig naar Hue, natuurlijk met 2 uur vertraging voor een vlucht van een uurtje, zo wordt reizen wel vermoeiend ;-p

• 02 Oktober 2009 - 15:38

Melinda:

Het is officieel: IK BEN JALOERSSSS!!!!!!!!! ;-)