Stijve, vermoeide benen en voldaan gevoel !! - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Gert & Sietske - WaarBenJij.nu Stijve, vermoeide benen en voldaan gevoel !! - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Gert & Sietske - WaarBenJij.nu

Stijve, vermoeide benen en voldaan gevoel !!

Door: Gert & Sietske

Blijf op de hoogte en volg Gert & Sietske

01 September 2009 | Nepal, Kathmandu

Na 3 dagen sightseeing in Kathmandu, vertrokken we zondag voor onze 3-daagse trekking over de rand van de vallei. Nou dat hebben we geweten, wat een prachtige omgeving. Maar wat was het warm en vochtig, onze kleren waren al snel kleddernat van het zweet.
Op onze reisomschrijving stond de 1e dag 2 uurtjes lopen, de 2e dag 5 uurtjes en de laatste dag 4 uur.

Het werd iets meer, gemiddeld 15 km. per dag berg op , berg af. De eerste dag liepen we ruim 6 uur !!
Door prachtige rijstvelden, kleine dorpjes en dwars door de velden. Berg op, berg af.

De 2e dag was het zwaarst, vooral veel berg op, maar nu hellingen van 60%, en berg af !! Hijg hijg, puf puf, maar een zeer voldaan gevoel toen we deze dag ook overleefd hadden.

Picnicen op de top van een berg en uitkijken over de wereld, want zo voelde het, geweldige uitzichten.
De dorpjes klein en primitief, zie foto's. Dieren lopen overal, en ook in huis. Op de daken ligt mais te drogen en op de grond pepers en kruiden.

De laatste dag was een makkie, vergeleken met de 2 vorige, in slechts 4 uurtjes liepen we naar Baktaphur, onze eind bestemming. De gids was trots op ons, en wij op onszelf.

Dit was dan nog een makkelijke trekking, maar in het verkeerde jaar getijde, door de moesonregens is het heel erg vochtig en broeierig warm, Marcelin jullie doen het beter door in oktober te gaan (en dan nog wel 3 weken, petje af)By the way, wij hebben de lekkerste pizza sinds weken gegeten dankzij jou en het was erg gezellig en leuk om jouw verhalen te horen, voor de liefhebbers, Marcelin doet vrijwilligers werk in Kathmandu bij een tehuis voor verstandelijk gehandicapten, super !! Kijk op haar eigen pagina voor meer info, marcelin.waarbenjij.nu

Onze eerste ervaring met een Nepalese trekking was goed en we hebben enorm genoten, vooral van de biertjes aan het einde van de dag ;-)

Op naar Chitwan !!

• 05 September 2009 - 12:34

Cocky En Pim:

Het is iedere keer weer geweldig wat jullie allemaal zien. Petje af voor jullie prestaties !
    We kijken nu al weer uit naar jullie volgende verhaal.

• 05 September 2009 - 15:12

Marcelin:

Hoi Siestke en Gert,
    ja, die pizza, die smaakte wel. En de chocolademousse. Je hebt wel een paar dagen trekking nodig om dat er weer af te lopen... Ik hoop inderdaad dat het in oktober wat koeler is, volgens Lobsang (onze gids) zou het op de koudste dag min 5 worden. Goed te doen. Bedankt voor het plaatsten van de link naar mijn weblog, en heel veel plezier met de rest van jullie reis! Ik vond het super om jullie te spreken hier in Kathmandu.