Storm, tyfoon en Halong bay - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Gert & Sietske - WaarBenJij.nu Storm, tyfoon en Halong bay - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Gert & Sietske - WaarBenJij.nu

Storm, tyfoon en Halong bay

Door: Gert & Sietske

Blijf op de hoogte en volg Gert & Sietske

30 September 2009 | Vietnam, Hanoi

Even een kort berichtje dat we nog leven, we weten niet wat voor nieuws er in Nl doorkomt, maar centraal Vietnam is gisteren getroffen door zware stormen en een tyfoon. Wij zitten nu nog in het noorden, hadden er niet veel last van, behalve dat onze 2 daagse boottrip naar Halong Bay mmar 1 dag duurde omdat de boten gisteren niet uit mochten varen.

Afgelopen nacht heeft het er gewaaid en heel veel regen. IN het midden van Vietnam zijn verschillende mensen omgekomen, de steden zijn overstroomd en de rijst oogst vernietigd door het water, waardoor vele mensen geen inkomsten zullen hebben.

Morgen vliegen we naar Hue, waar 2 dagen geen transport mogelijk was. We weten nog niet wat we daar aangaan treffen, het schijnt dat alles onder water staat, autos nog niet kunnen rijden. We gaan het zien.

Waarschijnlijk even geen internet.
Vanuit Hue gaan we zaterdag met de bus naar Hoi An vanwaar we zondag vliegen naar Nha trang. Van daaruit gaan we naar ons Bounty eiland wat gelukkig ten zuiden van de storm lag en geen schade heeft opgelopen.

Nu duik ik mijn bed in, beetje aangeschoten van de lekkere cocktails die ik net op heb ;-)

Tot snel

• 30 September 2009 - 15:43

Hilje:

is het me eindelijk gelukt om als eerste te reageren...
    Fijn dat jullie even melden dat je/ jullie wel een duik hebben genomen , maar gelukkig niet direct te maken had met de tyfoon. Hopelijk kan de reis zonder veel problemen worden voortgezet, zodat je bounty island niet hoeft te missen

• 30 September 2009 - 16:34

Jesse:

nou, gelukkig gaat het goed met jullie!

• 01 Oktober 2009 - 10:41

Anja:

I'm glad you're ok!
    tot snell

• 01 Oktober 2009 - 13:06

Geurtje:

Ik hoop dat het weer gauw opknap en weer van alles kan genieten.
    Heeft vandaag 1-9 de kaart onvangen die jullie op 7-8 hebben gestuurt van uit Peking
    Groetjes

• 02 Oktober 2009 - 10:10

Martin E N Wil:

Wat maken jullie toch verschrikelijk veel mee. Mooie maar ook angstige momenten. Nou daar moet de fam. van Ginkel niet aan denken. We denken wel met jullie mee. Ga nog een paar weken genieten. Veel plezier nog.

• 02 Oktober 2009 - 12:16

'Jaloerse' Melinda:

Dag wereldreizigers, daar sta je dan, bijna aan het einde van je prachtige reis, oog in oog met het natuurgeweld. Gelukkig zaten jullie veilig en mogen wij weer nieuws van jullie ontvangen. Dat is een goed teken!

Geniet van jullie VAKANTIE! Dat hebben jullie wel verdiend na al dat 'harde werken'. Het kost natuurlijk een hoop energie, dat mogen we niet onderschatten. ;) Nieuwe indrukken opdoen, wandelen van de ene mooie tempel naar de andere prachtige bezienswaardigheid, in een trein reizen, op een vliegveld wachten, naar prachtige dieren kijken, mensen ontmoeten, cultuur opsnuiven, bijzonder eten proeven, foto's maken, verslagen schrijven... Pffff.... wat hebben jullie het zwaar!!!
    Gelukkig mogen jullie snel aan het werk in Australië... het reizen zou zomaar kunnen gaan wennen! :-)

Kanjers, geniet van jullie langgerdoomde Bounty-eilandje met uitzicht op palmboom. Ik kan me voorstellen dat het moeilijk wakker zal worden elke ochtend... Verplicht 'douchen' in de zee... goh, wat een narigheid!

Enjoy!

• 02 Oktober 2009 - 12:28

Geurtje:

Ik heb bij het vorige berichtje kaart ontvangen 1-9 maar moet 1-10 wezen en nu weer 1 kaart die is 24-9 verstuurt dat is vlot en komt uit Laos en je berichtje ontvangen nog veel zonnige dagen en veel plezier
    Groetjes