Return to sender - Reisverslag uit Jaipur, India van Gert & Sietske - WaarBenJij.nu Return to sender - Reisverslag uit Jaipur, India van Gert & Sietske - WaarBenJij.nu

Return to sender

Door: Gert & Sietske

Blijf op de hoogte en volg Gert & Sietske

06 September 2009 | India, Jaipur

Nog even terug naar Nepal. In het dorpje Tharu bij CHitwan National Park hebben we kennis gemaakt met een groepje vrouwen die hun eigen kleine bedrijfje hadden, hiermee verdienen ze hun eigen geld.

Deze vrouwen zijn opgenomen door de stichting Return to sender, van Katja Schuurman, zie www.returntosender.nl

Op dit moment waren de vrouwen bezig met een opdracht voor de Hema. Het maken van speelgoed/knuffel olifanten. In het najaar komen deze olifanten in de winkels van de Hema te liggen, een beperkte oplage. Het geld gaat naar deze vrouwen en hun doel is het bouwen van een nieuwe ruimte waar ze kunnen werken, het huisje waar ze nu moeten werken stelt niet veel voor, er zijn geen meubels en geen ruimte voor opslag.

Wij hebben ze geholpen door zelf een aantal leuke souvenirs te kopen. Dus, als deze olifanten in de winkel komen, geef er 1 kado aan kinderen, kleinkinderen, vriend, vriendin of leuk voor jezelf, ze zijn handgemaakt en elke olifant is uniek.
Voor het goede doel !!!

• 14 September 2009 - 07:56

Melinda:

Jullie leren de maatschappij op een heel ander vlak kennen. Mooi om de achtergrond van dit verhaal te horen; mocht ik die olifanten tegen komen, dan koop ik ze zeker!