hoe we 8ijna de trein niet in mochten - Reisverslag uit Peking, China van Gert & Sietske - WaarBenJij.nu hoe we 8ijna de trein niet in mochten - Reisverslag uit Peking, China van Gert & Sietske - WaarBenJij.nu

hoe we 8ijna de trein niet in mochten

Door: Gert & Sietske

Blijf op de hoogte en volg Gert & Sietske

12 Augustus 2009 | China, Peking

zondag ochtend vroeg werden we opgehaald voor de trein naar Peking. dat werd .ijna een regelrechte ramp aangezien de conducteurs heel moeilijk gingen doen over onze tickets.

de kapitein en een aantal andere conducteurs werden er.ij gehaald, maar ook die waren het erover eens dat er een deel misten. we hadden de tickets van de gids gekregen en was geldig voor 2 andere nederlanders en ons twee.
de gids ge.eld die nog net op tijd kwam met een extra deel, op het laatste moment mochten we alsnog de trein in.

in de trein hoorden we dat er 4 anderen gelijk de trein weer uitgezet waren. In mongolie hadden we Ruud leren kennen en hij zat in de dezelfde trein als wij. Nadat de trein zo'n kwartiertje weg was, kreeg hij pro.lemen met de conducteurs, ook .ij hem ont.rak er een ge3deelte van het ticket. Het leek erop dat hij .ijhet volgende station de trein uitgezet zou worden.

Even was het heel spannend, gelukkig mochten we uiteindelijk allemaal inde trein .lijven, maar tot in Peking waren we niet helemaal hiervan overtuigd.

.ij de grens weer uitge.reide controle, .ijde grens china in werden we allemaal met een laser getemperatuurd, ze zijn hier heel .ang voor de mexicaanse griep.

nadat we de grens over waren, werdende onderstellen van de trein verwisseld. het rijtuig werd omhoog getakeld, de wielen eronderuit, en smallere eronder.

maandag middag kwamen we aan in Peking, hierover morgen meer, ik he het even helemaal gehad met deze ... computer
foto's komen ook morgen

• 12 Augustus 2009 - 13:00

Melinda:

Zoek je nog een 'b-b-b-b-b-b-b-b'? Haha.
    Jemig, wat een gedoe rondom die tickets, maar ik kan me de nauwkeurigheid wel voorstellen; er wordt vast veel fraude gepleegd. Gelukkig zijn jullie door de gezondheidscontrole heen gekomen. In Nederland begint de paniek ook heel langzaamaan te komen, nu het eerste dodelijke slachtoffer gevallen is. Zou een beetje jammer zijn als jullie de rest van deze trip in een ziekenhuis moeten doorbrengen...

• 13 Augustus 2009 - 13:31

Geurtje:

Ze zeggen Nederland kikkerland ik geloof dat jullie al meer regen hebben gehad als wij maar wij beleven niet zulke mooien tochten ik hoop dat de zon weer schijnt en weer veel gaat belevenveel kijks en plezier

• 13 Augustus 2009 - 15:13

Anja:

ik werd nu al misselijk van dit verhaal en ik zit helemal in Nederland...Ben blij dat het goed is gegaan en jullie de reis mochten voortzetten. Wees voorzichtig en blij gezond. Groetjes van Flicka

• 14 Augustus 2009 - 20:26

DeNobels Uit Leusden:

Hoi wereldreizigers,
    Bedankt voor het reisverslag en de prachtige foto's
    Heel veel succes. Hartelijke groeten.

• 16 Augustus 2009 - 18:14

Mrtin En Wil:

Het is hier vandaag ook mooi weer. Hele dag buiten gezeten en Corrie en Ad op de koffie gehad. Nou ja, koffie, het werd iets later. Heel gezellig. Lekker buiten gezeten.
    Julllie hebben vrij veel mooi weer en genieten. Ga zo door. Woensdag als het hier nog mooi weer is gaan wij een dagje Noordwijk. Heel uitzonderlijk als het hier 28 gr. is. Dan zoeken wij het strand op. Julllie hebben elke dag de korte broek aan, Maar jullie zijn ook ver weg. Ga nog verder genieten en we lezen jullie verhaal wel weer. Gr. Martin en wil.