Hoe een mooie rit over de steppen............. - Reisverslag uit Ulaanbaatar, Mongolië van Gert & Sietske - WaarBenJij.nu Hoe een mooie rit over de steppen............. - Reisverslag uit Ulaanbaatar, Mongolië van Gert & Sietske - WaarBenJij.nu

Hoe een mooie rit over de steppen.............

Door: Gert & Sietske

Blijf op de hoogte en volg Gert & Sietske

12 Augustus 2009 | Mongolië, Ulaanbaatar

Inmiddels zijn we aangekomen in peking, maar we blikken nog even terug.

Zaterdag zouden we een ochtendrit te paard gaan maken, maar aangezien het de hele nacht geregend had en s ochtends nog steeds hoosde, ging die rit niet door. Aangezien we toch al vroeg op waren, besloten we om na het ontijt (deze computer doet geen letter tussen de v en n op het toetsenord)
over de steppen terug te gaan, de chauffeur zou ons nog een aantal mooie plekjes laten zien.

De rit .egon prachtig, na 2,5 uur rijden kwamen we aan .ij een zogenaamde 'deerstone'. dit is een hoge (tot zo'n 2,50 mtr) steen die vroeger ge.ruikt werden voor ceremonies.

Het was de hele ochtend al regenachtig, maar het ging steeds harder regenen, aan het einde van de ochtend veranderden weggetjes in rivieren, en aan het .egin van de middag stonden de steppes .lank, toen we midden opde steppe in een enorme onweers.ui terecht kwamen was het niet zo leuk meer.

enkele dagen voordat we in mongolie aankwamen waren er enkele gertenten weggespoeld en mensen omgekomen vanwege de regen en modder stormen.

wat een ritje van 3 uur had moeten worden,werd een rit van ijna 6 uur.

wat waren we .lij toen we terug waren op de grote weg en we de enzine pomp haalden

zo werd een mooi ritje over de steppen een ongeorganiseerde survivaltocht.

's avonds koreaans gegeten, dat is heeeeel erg pittig, sietske tong is nog aan het ijkomen.

zondag op de trein naar Peking ook een heel verhaal en avontuur, maar dat in het volgende verhaal

p.s. ik had de paardenjongen net uit voordat we in mongolie aankwamen en he..en de sjamanen plek net .uiten ulaan .ataar ook .ezocht die in het .oek wordt .eschreven.

ik herken veel dingen uit het .oek

• 12 Augustus 2009 - 12:50

Melinda:

je zou Nederland maar ontvlucht zijn vanwege het NATTE KLIMAAT!!! :-) :-)
    Het heeft in ieder geval wel weer voor wat opschudding gezorgd, maar jullie zijn ongeschonden teruggekeerd. Hadden jullie wel een amfibie voertuig bij je? :-)

• 30 Augustus 2009 - 08:25

Marjan Samhoud:

Hoi Sietske en Gert, wat maken jullie veel gave dingen mee! Leuk om te zien wat jullie allemaal bezocht hebben. Zo te zien aan alle landen die jullie bezocht hebben, gaat de tijd wel heel erg snel! Veel plezier daar, groetjes, Marjan