Cowboy Gert - Reisverslag uit Ulaanbaatar, Mongolië van Gert & Sietske - WaarBenJij.nu Cowboy Gert - Reisverslag uit Ulaanbaatar, Mongolië van Gert & Sietske - WaarBenJij.nu

Cowboy Gert

Door: Gert & Sietske

Blijf op de hoogte en volg Gert & Sietske

07 Augustus 2009 | Mongolië, Ulaanbaatar

Vandaag zijn we gaan paardrijden, op echte Mongoolse paardjes. De foto's staan op onze telefoons en we hebben geen snoertjes bij ons om die op de computer aan te sluiten, dus die houden jullie nog even te goed.

De hele rit was in 1 woord GEWELDIG !!

Wauw. De Mongoolse paardjes zijn niet erg groot, maar bere sterk en lopen zonder problemen de bergen op, over rotsen, galoperen over de steppen en lijken onvermoeibaar.

We waren met z'n vieren, onze gids (een meisje van 22 ) die we uitgenodigt hadden om mee te gaan, onze mongoolse gids van de paarden en wij twee.

Vanaf het kamp reden we langzaam aan de bergen op, en dan hebben we het niet over een bergje, nee, het leken de franse alpen wel. Bovenop de bergen leek het alsof je op de top van de wereld stond, wat een gaaf uitzicht.

De ruimte, de oneindigheid en de vrijheid.

Zonder problemen zochten de paardjes hun weg over de gladde rotsen, de scherpen stenen en langs de steile hellingen, hier moet je echt vertrouwen op je paard.

De paardjes hier zijn ontzettend vriendelijk, moedig, mensgericht en werkwillig. De mongolen gebruiken andere zadels als dat wij gewend zijn, voor de toeristen hebben ze gewone engelse zadels. De mongolen staan veel in hun beugels en komen boven het zadel uit.

Na een rit van ruim 2 uur kwamen we terug bij het kamp, Gert was om, voor zijn verjaardag wil hij een paard. Hij vond het geweldig om op de rug van een paard de natuur in te gaan.

Morgen ochtend gaan we voor het ontbijt nog een rit maken.

En..........onze vakantie voor volgend jaar is bijna geboekt....

• 07 Augustus 2009 - 07:59

Anja:

Ah wat geweldig. Ik kan me goed voorstellen dat Gert nu verkocht is aan paardrijden. Ik kan me voorstellen dat deze paarden doordat ze zo deel van het leeven van de mensen zijn, simpleweg ook heel anders zijn. Mooi Mooi. Dat zal ik ook graag een keer willen beleven. Veel plezier nog verder. Peking zou weer iets heel wat anders zijn. Doei!

• 07 Augustus 2009 - 09:51

Melinda:

Gert, wat ben je toch een zalige eigenwijze man... 'Nee, ik hoef nooit een paard!' Jarenlang met Singlefooters geleefd...geen effect. Maar niet meer dan één mongool heb je nodig om overstag te gaan :-) :-) Haha, heerlijk dit soort verhalen.
    Tango krijgt er héél snel een vriendinnetje bij!

• 18 Augustus 2009 - 13:36

Dafni:

Oh Wat prachtig.. ik ben ook het boek de paardenjongen aan het lezen. zo mooi als je daar dan ook nog bent. Heel bijzonder hoor.
    ps. Met Blaze gaat alles goed. Ze is echt een lieverd en nergens bang voor. hahaha x dafni en Sanne