Een maand en enkele regenbuien verder - Reisverslag uit Yornup, Australië van Gert & Sietske - WaarBenJij.nu Een maand en enkele regenbuien verder - Reisverslag uit Yornup, Australië van Gert & Sietske - WaarBenJij.nu

Een maand en enkele regenbuien verder

Door: Gert & Sietske

Blijf op de hoogte en volg Gert & Sietske

06 Mei 2011 | Australië, Yornup

Alweer een maand voorbij, wat vliegt de tijd toch. Een maand geleden ging Gert op pad naar zijn nieuwe baan, werken als supervisor in een mijn 150 km ten noorden van Newman (2 uur vliegen van perth). Geen mobiel bereik, dus communicatie ging terug naar rooksignalen en de post duif. Gelukkig werkte Skype af en toe ook.

Wisselende berichten, het was zwaar,erg stoffig, alles rood (van het zand), slechte communicatie en weinig georganiseerd, maar ook een nieuwe uitdaging, leuke collega's en nieuwe ervaringen.

Gelukkig zou het maar voor een weekje zijn en dan Gert weer een week naar huis komen, maar soms lopen dingen anders. Terwijl ik de welkom thuis party had georganiseerd was Gert ondertussen gevraagd om nog 2 weken te blijven. Zijn weekje weg, werden dus 3 weken weg. Dat is wel erg lang hoor, als je alleen achter blijft. Maar we slaan ons er doorheen.

Ondertussen had ik 2 Zweedse backpacker meiden die mij 2 weken kwamen helpen. Eerst nog niet zo gemotiveerd, maar na het zien van een paar afleveringen van McLeods Daughters waren ze overtuigd dat vrouwen ook een farm kunnen runnen.

Dus de tijd dat ze hier waren hebben we flink wat nieuwe omheiningen gemaakt. Zal wat foto's opzoeken van voor en naar. Het is een erg gave omheining geworden.

Ook zijn we druk in de paddocks geweest, die moeten in gezaaid worden, wat erg nauw komt, allemaal afhankelijk van het weer. Inmiddels hebben we regen gehad !! YAHOO De regentank zit weer een eind vol en de well loopt weer.

Gert is nu thuis (sinds dinsdag) en gaat zondag weer terug naar kamp. Ze zijn erg blij met hem en voorlopig kan hij als supervisor blijven werken. Het is wel een ander leven met Gert zo veel weg.

Ik blijf maar lekker druk, dan zijn die 2 weken zo voorbij. De mond op mond reclame begint goed te werken en ik krijg elke week nieuwe klanten die me goed bezig houden. Inmiddels lopen er ook 17 paarden rond, waarvan 10 in pension zijn, dus dat gaat lekker.

Het begint hier ook herfst te worden, de houtkachel is 's avonds weer lekker aan, de korte broek is part time in de kast en de trui is weer onder uit de kast gehaald. De dagen worden weer wat korter en de temperatuur zakt 's nachts naar zo'n 11 graden, brrrr. Gelukkig is het overdag nog rond de 20 graden. Best lekker.

Onze biggen zijn verhuisd naar de buren. Ze bleven ontsnappen en sprongen tussen de stroom draden door. ZO gek als honden renden ze achter de quad bike aan rondjes door de wei en als we riepen kwamen ze aangehold. Helaas wisten ze ook de weg naar de tuin te vinden, dus toen die voor de zoveelste keer overhoop gehaald was, was ik het zat. Ik de buurman opgebeld of hij op mijn biggen kon passen, ja hoor, zei hij, dus 10 minuten later zaten de biggen in de paardentrailer en op weg naar de buurman waar ze nu lang en gelukkig leven met een ander varken.

Onze koeien zijn inmiddels allemaal gemerkt en geknipt in de oren en gecastreerd. Een klus waar de andere buurman erg 'blij' van werd, die vond de koeien met horens maar niets.... 2 kalfjes zijn inmiddels verhuisd naar nieuwe eigenaren. Nu lopen er nog 4 kalfjes rond. 3 daarvan vinden het gras aan de andere kant van de omheining groener. Ze springen tussen de draden door, gaan door de sloot, over de railway line door de volgende sloot de groene wei in. Lache, die kalfjes op avontuur zien gaan.

Zo, zijn jullie weer op de hoogte van al onze avonturen en ontwikkelingen. ............

  • 06 Mei 2011 - 13:02

    Gelske En Mark:

    meid meid meid, wat maken jullie toch weer mee, maare 11 graden vinden wij nog niet zo koud hoor! hier wordt het het weekend weer heerlijk rond de 25 dus de korte broek en hempjes komen hier juist uit de kast! succes nog met alles en tot skypes!!

    Gelske

  • 06 Mei 2011 - 14:25

    Melinda-in-de-zon!:

    haha, ik denk in plaatjes, dus ik zie het voor me met die biggen! Helaas kennen onze honden hetzelfde kunstje, maar dat is allemaal iets gevaarlijker....

    lijkt me vervelend als Gert steeds zo vaak weg is, jullie zijn daar immers samen. Anderzijds is deze uitdaging voor Gert natuurlijk ook wel heel geweldig!
    En jij verveelt je toch niet, want je hebt altijd wel mensen om je heen.
    En ik ben trots op je! 17 paarden alweer op je land, je bedrijf begint echt te lopen. Super zeg, gefeliciteerd!!!

    Wil je me die laatste foto toestruren in normaal formaat? Dat mmoie portret van je? Die zou ik graag willen hebben!

    Geniet van jullie prachtige leven daar en je mooie omheinig! ;-)

  • 06 Mei 2011 - 17:46

    Sietske Van Seijen:

    Hoi Sietske en Gert,
    Wat een avontuur maken jullie mee, Gert als supervisor in een mijn! En ik las dat jullie nu 17 paarden hebben, ongelofelijk. Ik heb te lang niet gekeken want nu blijk je te moeten inloggen. ik zoek je website wel op voor meer nieuws!Ik hoop dat jullie nu weer kunnen genieten van elkaar! Sterkte met de kou! liefs, Sietske

  • 06 Mei 2011 - 21:53

    Nobeltjes Leusden:

    Hoi Gert en Sietske,
    Wij hebben alle foto's bekeken, leuk al die dieren, heel erg gezellig hoor.
    Wij zijn blij dat jullie het naar je zin hebt en jullie hebben veel bezigheden.
    Over een paar minuten is je vader jarig Sietske, alvast gefeliciteerd en neem er maar een Nobeltje op, wij gaan zondag naar Ruurlo en zij komen volgende week bij ons i.v.m. onze trouwdag.
    het allerbeste toegewenst en groetjes uit Leusden, ook van Thirsa, Eveline en Marino.

  • 09 Mei 2011 - 19:20

    C:

    Ome Gerrit weer aan de bats,das nie best!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gert & Sietske

Actief sinds 07 Aug. 2008
Verslag gelezen: 242
Totaal aantal bezoekers 151017

Voorgaande reizen:

19 Juli 2009 - 12 Oktober 2009

Richting Down Under

01 September 2008 - 10 Oktober 2008

Mijn eerste reis

12 Oktober 2009 - 30 November -0001

Ons leven Down Under

Landen bezocht: