he he - Reisverslag uit Yornup, Australië van Gert & Sietske - WaarBenJij.nu he he - Reisverslag uit Yornup, Australië van Gert & Sietske - WaarBenJij.nu

he he

Door: Gert & Sietske

Blijf op de hoogte en volg Gert & Sietske

13 April 2012 | Australië, Yornup

Ja, he he, hier eindelijk dan weer een bericht van ons, schrok me rot toen ik zag dat het laatste berichtje van voor de kerst was.

Tje, wat is er allemaal gebeurd, de tijd vliegt gewoon als je het naar je zin hebt, ha ha. Niet veel bijzonders. We zijn allebei druk met werken en het opknappen/opbouwen van ons plekje hier.

De kerst was leuk met Nederlandse vrienden die in Perth wonen, zij kwamen hier.
Oud en Nieuw hebben we bij hun gevierd met een traditionele nieuwjaars duik in zee op 1 januari.

Ook mochten we eind December bekend maken dat we oom en tante worden van een tweeling, mijn zusje is zwanger en verwacht eind juni deze 2 wonder babies. Een spannende tijd.

De maand januari zijn we door gevlogen, vol spanning op de geboorte van een veulen zitten wachten, wat uiteindelijk pas in februari kwam.

Februari een korte maar warme maand. Zelfs op Barrow Island waren de temperaturen af en toe behoorlijk hoog.
Gert heeft zijn draai daar aardig gevonden en is met een paar leuke projecten bezig. Hoe en wat weet ik niet zo, dat kunnen jullie hem beter zelf op Facebook vragen.

Eind februari begon Gert zijn schouder weer op te spelen, dus nu voor meer onderzoek terug naar de dokter en door verwezen naar een schouder specialist. Na de benodigde scans en foto's bleek de schade aan de pees zodanig dat er niets anders op zat dan dit operatief weer aan elkaar te zetten.
Gert is ruim een jaar geleden van de ladder gevallen en heeft hierbij zijn schouder geblesseerd. Een pees was gedeeltelijk afgescheurd.

Eind februari kwam ook een kennis uit Nl over om hier te helpen klussen, hij is timmerman van beroep dus dat kwam mooi uit.

In maart heeft de veranda een metamorfose gehad en hebben we er nu een extra kamer bij waar je 's ochtends heerlijk in het zonnetje kunt zitten ontbijten.

Maart werd ook de maand van het voorbereiden op Gert zijn operatie. Wat moest er nog af en wat kan wachten. Nog een aantal dagen lekker wezen kamperen want dat zit er straks even niet in.

April; Gert is vorige week (de 4e) geopereerd, alles is goed gegaan maar er was wel meer schade in de schouder als eerst verwacht. Gelukkig is de pees gefixt, nu het genezing proces nog wat lang kan gaan duren. 6 weken in de mitella, 10 weken geen auto rijden en minimaal 3 maanden geen licht werk. Het wordt voor ons allebei een hele beproeving.....

So far so good...

Het begint nu rustig aan herfst te worden, maar nog steeds is het lekker warm en afgelopen week kwam het kwik weer rond de 30 graden, niet slecht voor een herfst dag.

Dus daar ga ik nu weer even lekker van genieten....

• 13 April 2012 - 05:46

Zefanja:

Geniet momenten zijn de beste lieverd,
    Veel plezier. Hier gaat ook alles als een speer. De verhuizing begint al vormen aan te nemen. Vandaag komt er wel weer een kijker voor het huis daar ( want hij staat nog wel te koop) we hopen natuurlijk dat hij het niet koopt voor ons. Anders moeten we over een half jaartje weer verhuizen.

• 13 April 2012 - 07:19

Yo:

Suc6 met je herstel Gert. Zal niet meevallen om je zo´n tijd koest te houden maar het is voor een goed doel :-)

Lieve groetjes uit Belfeld

• 13 April 2012 - 07:46

Melinda:

Goh, stoer hoor, een nieuwjaarsduik bij een temperatuur van 25 graden, hahah!!! Leuk om weer zo'n uitgebreid verslag te lezen, alhoewel zo'n veranda natuurlijk wel weer stikjaloers maakt... :-)
    Inmiddels ben jij natuurlijk ook vergevorderd als verpleegster, want Gert zit nog wel even in die mitella.
    Gert, nogmaals beterschap en Sietske, blijf genieten zoals je nu doet, ik heb respect voor alle opleidingen die je hebt afgerond en de manier waarop je je bedrijf nu vorm hebt gegeven. Ga zo door toppers!!

• 13 April 2012 - 20:25

Barend:

Op die schouder ben ik niet zo jaloers.
    Ja Sietske,iets vaker rapporteren hoor.
    Groetjes B&B.

• 16 Juni 2012 - 12:16

William:

Dan had je wel ff op de trekker trek kunnen komen, biertje drinken,als je toch niet kan werken. Kalm aan Gert,jij ook Sietske,zal voor jou ook wel wat zijn,dat hij nou helemaal niks kan. Wij zijn begin mei op die cruise geweest waar jullie ook van wisten,jullie ook nog bedankt daarvoor. Wij hebben het super gehad, lekker met z'n tweeën,hadden we echt nodig. Mooi weer,super boot, ik heb best wel wat gezien onderweg, dacht ik,maar dit was niet normaal,we hebben de eerste dag alleen maar met onze mond open gelopen. Hij was 340 mtr lang. Met Nicole ging het ook heel goed,was eigenlijk bang om te gaan maar aan het einde vd week wilde ze niet meer naar huis en ik ook niet. Met Nicole gaat het op dit moment redelijk
    . Wel heel moe. Gaan we nog een keer skypen, Gert? Ik hoop dat je schouder goed geneest.
    We nemen er straks een paar op jullie.
    Gr. Van William en Nicole + kids