Kangaroo, dolphins, emoes, we've seen it all !! - Reisverslag uit Exmouth, Australië van Gert & Sietske - WaarBenJij.nu Kangaroo, dolphins, emoes, we've seen it all !! - Reisverslag uit Exmouth, Australië van Gert & Sietske - WaarBenJij.nu

Kangaroo, dolphins, emoes, we've seen it all !!

Door: Gert & Sietske

Blijf op de hoogte en volg Gert & Sietske

09 September 2008 | Australië, Exmouth

Daar zijn we weer !! 1800 kilometer verder maar nog steeds erg alive.

Zaterdag hebben we de toyota landcruiser 4wd 4,5 liter, 8 cylinder (kwijl, kwijl ) opgehaald. Gelijk buiten Perth het National Park in om deze uit te proberen, een beetje verdwaald, maar wel een echte 4wd tocht ;-)
Eindelijk dan toch bij de Pinaccles aangekomen, zie foto's, daarna doorgereden naar Monkey Mia. Hier op zondag ochtend de dolfijnen gezien die hier gevoerd werden, zogenaamde bottlenose dolfijnen. Wilde dolfijnen die vanaf het strand gevoerd werden en daarna weer in de zee verdwenen.

Toen weer in de auto gestapt en getourd naar Ningaloo Station,
Onderweg gestopt bij enkele geweldige plekjes waaronder shell beach, blue lagoon en stromalotites (zie foto's).

Via een 4wd pad richting Exmouth, maar omdat het donker werd gestopt in de duinen en op een camping (nou ja, camping, meer wild kamperen)overnacht (zie ook foto). Geweldig, aan het strand in the middle of nowhere en alleen kangeroes en emoes om ons heen (zie nog meer foto's).

Gert zit nog steeds op zijn filmset ! Zo mooi vindt hij het.

10 jaar geleden was Sietske hier ook (in Monkey Mia en Exmouth) en er is wel wat verandert, maar het landschap en de mensen zijn nog steeds mooi, vriendelijk en gastvrij. Ook het weer is heerlijk, zo'n +25 graden Sietske voelt zich hier (weer) helemaal thuis.

Vanochtend vroeg opgestaan en doorgereden door de duinen naar Exmouth (zo'n 100 km en 500 stuiterbulten verderop).
Prachtige blikken op de zee en het national park.
Morgen gaat Gert duiken, jullie horen zijn verhalen nog.
Daarna door naar karijini National Park. En daarna begint de reis door de woestijn met als einddoel Alice Springs en Ayers Rock.

Het zal wel weer even duren voordat we een computer bij de hand hebben.

We lopen nu al achter op ons reisschema, maar......no worries mate

• 09 September 2008 - 07:06

Yo:

Wat klinkt dat allemaal gaaaaaf! Ik ben heel blij voor jullie.
    Have fun.
    Knuf Yo

• 09 September 2008 - 07:43

Laura:

Jullie komen toch wel ook nog even terug hè:s??

• 09 September 2008 - 15:46

Gert En Sietske:

dat ziet er allemaal geweldig uit,wij wensen jullie nog veel reis plezier.geniet ervan.
    Wij wachten de volgende foto's weer af.

Groeten uit Renswoude
    Henk,tineke en Cindy

• 09 September 2008 - 20:44

Evert:

Volgens mij vermaken jullie
    je eigen zeer goed in de "wildernis".
    Nog veel meer plezier en de duik verhalen wil ik graag lezen, horen en zien.

Groeten uit Barneveld

• 10 September 2008 - 02:52

Sietske:

Terwijl Gert lekker aan het duiken is, zal ik ons huiswerk maar doen en de foto's online zetten, zijn jullie ook weer blij ;-)

• 12 September 2008 - 07:48

Gelske:

Dat ziet er goed uit!! ben zeer benieuwd naar de volgende foto's. weet je zeker dat jullie er niet nog een paar weken aan vast plakken!

Gelske en Mark

• 12 September 2008 - 20:27

Dirkaart:

nog geen pijn in je hoofd van op je kop lopen je kunt wel zien wie het hier goed hebben. veel plezier!!!

• 13 September 2008 - 05:45

Aline:

Wat een ontzettend gave foto`s zeg!! Die dolfijnen ook:-) Ik zou het wel weten haha!! Veel plezier nog, geniet ervan! Liefs, Aline

• 15 September 2008 - 08:26

Martin En Willie:

Wat een wereldreis. Geweldig mooie fofo's. Zo te zien genieten jullie. Ga zo door.