Weer veel gezien - Reisverslag uit Albany, Australië van Gert & Sietske - WaarBenJij.nu Weer veel gezien - Reisverslag uit Albany, Australië van Gert & Sietske - WaarBenJij.nu

Weer veel gezien

Door: Gert & Sietske

Blijf op de hoogte en volg Gert & Sietske

27 September 2008 | Australië, Albany

Hallo allemaal,
Allereerst is het heel leuk om al jullie berichten te lezen, dus dank daarvoor.
Inmiddels zijn we bijna 4 weken weg en de tijd vliegt, nog 1 goede week en dan moeten we weer naar huis, en daar hebben we geen zin in ;-(

We zitten nu in Albany en hebben weer een hoop gezien afgelopen dagen.

Ons laatste bericht was uit Bunburry.
Vandaaruit hebben we een beetje de omgeving verkend, veel wijngaarden en fruitteelt. Onderweg naar Albany gestopt in verschillende plekken langs de kust, veel gezien, prachtige omgeving met veel Nederlandse geschiedenis qua schepen.

Voelen we ons toch weer beetje trots om Nederlander te zijn.

In Margareth River een Natural Horsemanship bedrijf bekeken, heel gezellig gepraat en ze namen erg de tijd om ons dingen te laten zien en uit te leggen.
Helaas had ze net het bedrijf verkocht, dus we kwamen wat dat betreft net te laat.

Het weer is hier beetje vergelijkbaar met Nederland, regen, wind en koud, maar gelukkig komt af en toe het zonnetje door.

Langs de zuidkust prachtige rotskusten gezien, gigantische bomen in de Karri bossen (deze bomen worden zo'n 90 meter hoog)

Een wandeling gemaakt over de Giants Tree Walk, een wandelbrug zo'n 40 meter hoog die tussen de bomen hangt. Heel bijzonder om het leven zo hoog te zien.

Hoogte punt was gisteren tijdens een wandeling langs de kust om 2 humback walvissen te zien die langs de kust zwommen en werden vergezeld door een groepje dolfijnen. Helaas is het op de foto's moeilijk te zien, maar wij hebben zeer zeker genoten van deze mooie dieren die vlak langs de kust zwommen. Waarschijnlijk een moeder met jong.

Vandaag een rust dagje, ook wel eens lekker, morgen op onderzoek in de Stirling Ranges, een groot National Park dat zo'n 60 kilometer breed is.
Ons doel is het beklimmen van Bluff Knol, de hoogste berg in het NP.
Of dat gaat lukken horen jullie nog.

En als dat erop zit gaan we rustig aan terug richting Perth, waar we vrijdag nog een afspraak hebben met een Nederlands koppel die we via een forum hebben leren kennen en die nu al een aantal jaren in Australie wonen.

Veel foto's zullen er niet meer komen, maar hier toch nog een aantal van afgelopen week.

Groeten Gert en Sietske

• 27 September 2008 - 07:38

Yo:

Hi,
    Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik moet schrijven .... zullen we vast een afspraak maken voor een LANGE VAKANTIE ...
    Knuffel, have fun!

• 27 September 2008 - 07:40

Geurtje:

Wat ben jij klein bij die boom maar wat een mooie fotos.
    En nog mooie en fijne laatste weekje
    Groetjes

• 27 September 2008 - 10:12

Zef:

Ha,
    Echt sprakeloos ben ik van die mooie foto's.
    Het verlangen naar een vakantie wordt zo wel erg groot.
    Hier is het prima weer, maar wij gebruiken het om te klussen en zo.
    de vrachtwagen schiet niet op met de korte uurtjes licht.
    veel liefs en tot gauw

• 27 September 2008 - 12:20

Gelske En Mark:

Hoi allebei,

natuurlijk sturen we berichtjes!! we willen wel even laten weten dat we hardstikke jaloers zijn op jullie! wat is het daar mooi zeg! helemaal super. de tijd vliegt inderdaad. lijkt wel alsof het gisteren was dat ik jullie heb afgezet op het vliegtuig en nu moet ik jullie al bijna weer ophalen!! maar helaas aan al het goed komt een eind zeggen we maar. heel veel plezier nog de laatste week en geniet er nog van!

Gelske en Mark

• 27 September 2008 - 17:46

Chris:

Hallo avonturiers, wat een mooie omgeving daar. Veel van jullie kiekjes komen bekend voor omdat we die eind 2005 ook gezien hebben. Het is erg indrukwekkend als je walvissen in de natuur ziet. Wat leuk dat jullie Arda en Robert ontmoet hebben. Het leven daar is wel wat rustiger he ? Geniet nog van jullie laatste week. In ieder geval neemt niemand jullie al die mooie ervaringen af.

• 28 September 2008 - 09:37

Ada En OS:

mooie foto's ziet er allemaal mooi uit!nog een week genieten maar!Gr ada en os

• 29 September 2008 - 06:55

Melinda:

Nou lieverds, mijn vakantie was niet zo spectaculair en rustgevend als jullie geweldige trip. Ik snap heel goed dat jullie je daar thuisvoelen, wat een schitterende omgeving!!
    Nog een paar dagen, geniet ervan, wij genieten hier met jullie mee!

• 30 September 2008 - 15:50

Martin En Wil, :

Klein berichtje uit Renswoude. Dat jullie genieten is een ding wat zeker is. Prachtige foto's. Nog fijne week en genieten.

• 30 September 2008 - 22:17

Corrie:

Nog steeds geen ruzie gemaakt? Wij wel hoor hi, hi, ;-)