Erg warm - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Gert & Sietske - WaarBenJij.nu Erg warm - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Gert & Sietske - WaarBenJij.nu

Erg warm

Door: Gert & Sietske

Blijf op de hoogte en volg Gert & Sietske

03 September 2008 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Gisterochtend zijn we aangekomen in een zeer warm Dubai, bij aankomst om 5.30 was het al 32 graden.

Het is te warm om buiten te zijn, onze wandeling leverde dan ook alleen liters zweet op.

Vandaag een taxi gehuurd die ons Dubai heeft laten zien. Nu weten we hoe de palm eilanden eruit zien, de twin towers, gigantische winkelcentra, spannende en vooral hele dure hotels. Zie foto's.

Het is nu ramadan, wat betekend dat je overdag niet mag eten en alle restaurants zitten dicht. Als je wilt eten moet je dat op je hotelkamer doen, ook wordt er geen alcohol geschonken, dus Gert is erg verdrietig ;-(

Ook geen kruipers met spek, maar wel een tafel voor ons zelf met op houtskool warmgemaakte kip en mix grill.

Het Amerikaanse ontbijt bestaat uit een gekookt ei, een klodder souer creme, een stukje zachte kaas en plakken brood die wij thuis wraps noemen.

Verder is Dubai erg goedkoop, niets is groot en luxe genoeg en zonder airco overleef je het niet. En dan is de ergste warmte net voorbij.

Morgen vliegen we naar Ozzie land, tot dan,

Groetjes Gert en Sietske

• 03 September 2008 - 12:41

Geurtje:

De fotos stralen al de warmte af stuur maar wat zon deze kant op.
    Nog veel gezellig heid

• 03 September 2008 - 15:07

Yo:

Wat een beleving!
    Ik had vanmorgen mijn winterjas aan!
    Have fun.

• 03 September 2008 - 15:32

Cocky:

We lazen net in een folder dat er in het Grosvenor Hotel in Dubai 44 soorten champagne worden geserveerd. Dat missen jullie nu! Goede reis verder.

• 03 September 2008 - 16:17

Sienvandoorn:

gert en sietske bij deze wens ik jullie de vakantie van je leven toe.h.g. tante sien

• 03 September 2008 - 17:26

Aline:

Hoi,

Wat leuk het eerste verslag en de eerste foto`s! Ziet er goed uit zeg!! Nou, alvast goede reis voor morgen naar de hoofdbestemming! Alvast veel plezier, maar dat komt vast wel goed ;-), en ben benieuwd naar het volgende verslag!
    Ps. Wel maf zeg, dat alles gewoon dicht is ivm. Ramadan, aparte gewaarwording lijkt me! haha!
    Lieve groetjes XX

• 03 September 2008 - 21:25

Evert:

Dat is afzien zonder bier!!!!!!!!!!

• 04 September 2008 - 05:33

Ozzy:

32 graden en geen bier pfffffff gelukkig zijn ze in australie niet zo maf!!!!!goede vlucht en veel plezier

• 04 September 2008 - 10:53

William En Nicole:

Ziet er goed uit op de foto's! We zijn benieuwd naar de foto's van Australie!! Nog een hele goede vakantie en geniet er van!!!

Groetjes uit Renswoude van William, Nicole & Francis

• 05 September 2008 - 09:02

Wessel:

Gert,

Als je je verveeld heb ik nog wat revisie wat gecontroleerd moet worden !!!