We leven nog.......... - Reisverslag uit Yornup, Australië van Gert & Sietske - WaarBenJij.nu We leven nog.......... - Reisverslag uit Yornup, Australië van Gert & Sietske - WaarBenJij.nu

We leven nog..........

Door: Gert & Sietske

Blijf op de hoogte en volg Gert & Sietske

06 November 2011 | Australië, Yornup

Na een aantal alarmerende emails of we nog steeds in leven zijn, hier dan een teken van leven. Tot mijn grote schrik is het alweer 3 maanden geleden dat we hier voor het laats wat opgezet hebben.

Jeetje hoe snel de tijd vliegt.

Wat is er allemaal gebeurd, ja dan moet ik even hard nadenken.

Gert gaat lekker op zijn eiland, hij heeft het er erg naar zijn zin en is inmiddels goed ingeburgerd. Het is nog weel steeds wennen dat hij 2 weken weg is, vooral de eerste week is zwaar. Maar goed, we moeten er iets voor over hebben.

Augustus was een goede maand, veel regen en onze gras project vloog ineens de grond uit, zo ook het onkruid, dus moesten we aan de slag met de onkruidspuit.

Na een aantal uren werk ziet onze hooipaddock en weilanden er nu weer geweldig uit.

September was vooral een klusmaand, het verder opknappen van de oude fruit inpak schuur waar we al een slaapkamer hadden. Omdat mijn ouder einde van de maand over zouden komen, wilden we de rest ook graag af hebben zodat zij hun eigen ruimte zouden hebben. De schuur heeft nu een mooie ruime woonkamer met keuken. Hersteld in de oude stijl met het oude keukenblok uit ons huisje en oud gereedschap aan de muren. Maar met modern behang uit Nederland. Behang is hier bijna niet verkrijgbaar en erg duur. Dus Gelske op pad gestuurd om de juiste behangrollen te vinden, opgestuurd en na een paar dagen knippen en plakken zag de schuur er ineens modern maar in oude stijl uit.

Ook was september een maand voor nieuw leven en dood. Twee merries waren in september uitgerekend.

Helaas vond ik op een ochtend een dood veulentje in de wei, compleet met alles erop en eraan. Geen reden om niet in leven te zijn. Een erg verdrietig moment, je wacht niet 11 maanden op een dood veulentje.
Alsof dat nog niet genoeg was, kreeg de merrie complicaties en had veel zorg nodig. Gelukkig is het allemaal weer goed gekomen.

Onze andere Waler merrie Aria was ook uitgerekend, ook voor haar de eerste keer, spannend en vooral na een dood veulen wilde ik deze geboorte niet missen. Na vele slapeloze nachten en vals alarms, uiteindelijk de geboorte op een uurtje gemist. Dit keer een prachtig en erg levendig merrie veulen.

Eind september kwamen pa en ma aan in Perth, en zo ook het Nederlandse weer. Hadden we al een paar mooie dagen gehad, die dag regende het. En het bleef regenen en bleef koud. De eerste week zijn we rondje zuiden wezen doen, langs de kust en door de National parken. prachtige natuur en een leuke tijd.
Gert was helaas aan het werk, dus die miste de eerste week.

Oktober, Gert opgehaald van het vliegtuig en door voor 2 weken noord, nou ja noord, uiteindelijk bijna 1200 km noord vanaf Yornup. Hoe verder we naar het noorden gingen, des te beter het weer. Uiteindelijk een mooi kleurtje gekregen. Prachtige National Parks gezien, heerlijke wandelingen gemaakt en ge 4wd door de duinen.

Heerlijk om er even uit te zijn.

Helaas moest Gert daarna weer terug aan het werk. pa en ma hebben nog wat tijd doorgebracht in Perth voordat ze weer met de bus weer terug kwamen. Oktober vloog voorbij en sloot helaas erg verdrietig af. Nadat we terugkwamen van ons rondje noord kregen we het verdrietige nieuws dat het broertje van Mark (Gelske's man) plotseling overleden was aan een hartaanval. Roy is slechts 24 jaar geworden.

November, even dachten we dat het zomer werd, maar dat duurde maar even. Het weer is nu weer omgeslagen en het lijkt alsof pa en ma het goede weer mee naar Nederland hebben genomen. We moeten nu denken aan hooien, een spannende tijd, wanneer blijft het lang genoeg droog en warm genoeg. Ons gras staat mooi hoog en we kunnen zeggen dat ons experiment zover gelukt is. Nu nog mooie balen hooi.

Afgelopen week was er een leuke verrassing, een nieuw kalfje is geboren. Een knappe vent die vrolijk in het leven staat.

Gisteren was Gert jarig en omdat hij aan het werk is hebben we het feestje nog tegoed :-) Dinsdag komt Gert weer thuis en als het weer meezit gaan we er lekker met z'n 2en een paar daagjes op uit de natuur in met de tent.

Volgend weekend staat Bridgetown weer in de ban van de Blues. Het Blues festival zet Bridgetown op de kaart en mensen vanuit heel Australie komen voor het weekend hierheen.

Eind november is de Bridgetown agricultural show waar ik met een standje mijn bedrijf ga promoten.

December staat in het teken van de zomer vakantie en natuurlijk kerst en oud en nieuw.

Alles gaat hier zo zijn gangetje, de farm draait en er is altijd wel iets te doen (vrijwilligers ???). We vinden steeds meer onze draai hier Down Under en alhoewel alles met zijn ups en downs gaat genieten we van wat Australie ons te bieden heeft.

Dus, ik hoop dat iedereen weer gerust gesteld is en tot de volgende keer.

• 06 November 2011 - 12:06

Cocky En Pim:

Die foto's komen me erg bekend voor. We genieten weer als we ze zien.
    Het mooie weer is hier vandaag ook voorbij.
    groetjes en veel plezier bij de Blues het weekend.

• 06 November 2011 - 13:45

Nobel Leusden:

Hoi Sietske en Gert,
    Wel weer even wennen nu je ouders weer terug zijn.
    Wij nemen aan dat jullie een ongelooflijke tijd hebben gehad.
    en heel veel mooie herinneringen daarvan meedragen.
    Jammer van het veulentje, gelukkig dat jullie weer andere nieuwe dieren krijgen.
    Heel veel werk en woon en leef en beleef plezier toegewenst.
    Groetjes uit Leusden van Cees en Rianette.

• 06 November 2011 - 14:40

Anne:

Heeft Gert nog iets gewonnen met het paalzitten? ;)

• 06 November 2011 - 17:20

Barend:

Hallo daar.
    Als ik dit allemaal zo lees en bekijk kom ik tot de conclusie dat ik nog steeds lichtelijk afgunstig ben.
    Maar goed,hier in NL. hebben we afgelopen week nog,voor de tijd van het jaar,hoge tempraturen
    gehad.
    Ik denk gemiddeld 17gr.per dag.
    Aankomende week gaat de temp. naar ong. 12gr.en bewolkt maar wel droog.
    In Engeland en Duitsland hebben ze een horrorwinter voorspelt,het zal mij benieuwen.
    Gert nogmaals gefeliciteerd met je verjaardag en dat je maar een grote kerel mag worden en Sietske,laat ons de volgende keer niet zolang wachten op je leuke verslagen.
    Groeten vanuit een vrij en zelfstandig Renswoude,jo jo.

• 07 November 2011 - 16:15

Melinda:

Dat zijn inderdaad mooie, maar ook trieste berichten.
    Gelske en Mark: gecondoleerd met jullie verlies!!

En Gert gefeliciteerd!!! Maak er straks samen een mooi feestje van!
    Sietske, succes met de stand en al je mooie activiteiten die je nog op je programma hebt staan. Ik geniet weer volop van jullie foto's alhoewel je er ook stikjaloers van wordt! ;-)

Je hebt nog een lange e-mail met updates van me tegoed, die komt z.s.m. naar je toe. Dan ben jij tenminste ook weer op de hoogte, haha!!
    Wat fijn te horen dat mijn logeerkamer af is en dat je ouders hem alvast voor me getest hebben. Ik neem aan dat het goed bevallen is! ;-)

Bedankt voor je verslag en de volgende willen we graag over exact 1 maand (dat houdt je lekker bezig....)