Werken op een Carabische eiland - Reisverslag uit Yornup, Australië van Gert & Sietske - WaarBenJij.nu Werken op een Carabische eiland - Reisverslag uit Yornup, Australië van Gert & Sietske - WaarBenJij.nu

Werken op een Carabische eiland

Door: Gert & Sietske

Blijf op de hoogte en volg Gert & Sietske

07 Augustus 2011 | Australië, Yornup

Even een update tussendoor over Gert zijn nieuwe baan. Eindelijk, na een lange week van cursussen en inducties mocht Gert dan eindelijk aan het werk.

Gert kwam thuis van Perth op vrijdag avond, ik moest weg naar Perth zaterdag ochtend voor mijn examen weekend "Bowen voor kleine Huisdieren" (en ben geslaagd !).

Zondagavond met Gert in Perth afgesproken zodat we nog een nacht samen hadden. Maandag ochtend vroeg om 5.30 Gert afgezet op het vliegveld en zelf terug naar huis gereden.

Ondertussen heb ik Gert een paar keer gesproken en hij heeft het erg naar zijn zin. Terwijl het in Fridgetown vriest en 's ochtends alles wit is (overdag wel lekker rond de 15-120 graden), geniet Gert van 26 graden.

Barrow eiland is erg strict qua quarantaine, alles moet schoon zijn en ge desinfecteerd voordat hij het vliegtuig in mag. Er komen dieren en planten voor op Barrow eiland die nergens anders ter wereld voor komen.

Gert zit op loopafstand van het strand, hij heeft al schildpadden, walvissen en haaien gezien. Geweldig.

Het werk is erg relaxed, en omdat er zoveel regels zijn gaat alles erg rustig. Materiaal moet van Perth komen en moet ook eerst door de quarantaine. Weer een hele andere wereld.

Hij heeft nu een lekker rooster 2 weken weg, 2 weken thuis.

Ik zit ondertussen voor een week in Perth, een cursus waar we een paard ontleden en een autopsie op doen. Erg interessant en boeiend, spiertje voor spiertje afpellen.

Nou lieve mensen, snel weer een update uit het koude Fridetown en warme Barrow Island.

• 07 Augustus 2011 - 13:04

Anne Hagenaars:

Gefeliciteerd Sietske dat je geslaagd bent voor je Bowen examen!!
    Groetjes
    Anne

• 07 Augustus 2011 - 13:44

Boukje:

Fijn dat Gert zo`n interessante baan heeft en tegelijkertijd geniet van de natuur. Op het ogenblik volgen we (hier in Noorwegen) een Zweedse serie natuurfilms over Australië. Prachtig!
    En Sietske, jij gefeliciteerd met het behalen van je diploma. En jullie ook felicitaties met de verjaardag van Cocky. Veel groeten van Aad en Boukje.

• 07 Augustus 2011 - 17:12

Johan En Zefanja:

Hoi,
    We hebben het eiland even opgezocht.
    Gert als hij kwart over bier is en je een toolbox meating wil. Mate call us.

• 07 Augustus 2011 - 22:40

Nobeltjes Leusden:

Hoi Sietske en Gert,
    Hartelijk gefeliciteerd met je moeders verjaardag!!
    Wij zijn vandaag in Ruurlo geweest, Gelske en Marc kwamen ook.
    Het was erg gezellig, alleen het weer was wisselvallig,
    dat is de laatste tijd helemaal van slag.
    Wij zijn net terug van Ameland ,waar wij heerlijk gefietst hebben
    overal gekeken en lekker uitgerust/uitgewaaid zijn.
    Zo te horen/lezen gaat het bij/met jullie ook goed
    en bevalt de nieuwe baan van Gert goed en Sietske doet ook van alles,
    heerlijk als je zo jong en ondernemend bent.
    Geniet van het leven zolang als het kan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Groetjes en nu de centimeter afknippen met de dagen dat je ouders zullen komen.
    Dat lijkt mij heel erg tof, ik wil wel mee als tassen drager, doch tillen kan ik amber,
    dus zullen zij mij daarvoor niet vragen.......
    Rianette

• 08 Augustus 2011 - 01:12

Gertrud En Heine :):

He Siets, Gefeliciteerd meid! good on Yah!....enne wat betreft die 120 graden...is dat niet lichtelijk overdreven????? hier is het maar zo'n graad of 18....... He ik zie er naar uit om woensdag met je door de Ikea te scheuren en te shoppen! gezellie!!

• 08 Augustus 2011 - 08:05

Melinda:

Hay toppers!!!
    Sietske, VAN HARTE GEFELICITEERD!!!!!! Alsof het allemaal niets is, meldt je even tussendpor dat je toch maar even geslaagd bent en dat je nu meer leert dan al die dierenartsen in NL die een opleiding volgen. Jemig, ben knap jaloers eigenlijk....! Ga zo door, ben supertrots op je!
    En die Gert, die is nu een echte wereldreiziger aan het worden. Toch leuk om betaald te worden voor zo'n droomvakantie, die je om de 14 dagen weer opnieuw mag beleven...! ;-)
    Wat me mindergeschikt lijkt, is dat jullie er toch aan moeten wennen elkaar zo weinig te zien. Kan ook voordelen hebben, want jullie zien elkaar weer met bakken vol verhalen, maar toch...
    En wat eigenlijk ook minder is.... is dat het bij jou dezelfde temperatuur is als bij ons vandaag. Alleen heet dat bij ons 'zomer'.

• 09 Augustus 2011 - 15:41

Wpi:

alles moet schoon zijn ???
    gert vindt je het echt wel leuk daar haha
    succes en veel plezier

• 09 Augustus 2011 - 16:40

Willie:

He daar wat een ondernemend stel zijn jullie,super dat het allemaal zo gaat....
    We zijn trots op jullie!!!

Liefs Willie en Fons

• 04 September 2011 - 11:44

William:

Gefeliciteerd ome aart.
    Mooi wark 2 weken op en dan weer 2 weken af. Dat zou mij ook wel passen.
    Sietske jij ook gefeliciteerd wat jij doet neem ik ook m n petje voor af,maar dieren ontleden dat zou mij minder passen. Nicole is nu aan het tennisen, dus gaat eigenlijk heel goed met haar. De rust eindelijk een beetje weer gekeerd op de Acasialaan. Hoe lang moet jij douchen om goed schoon te zijn? Mazzel

• 30 September 2011 - 08:36

Martin En Wil:

Tjonge tjonge, wat zijn jullie druk. Maar wel allemaal heel interessant.
    Jullie komen er wel. Wel apart dat Gert 2 weken thuis is en dan weer 2 weken weg.
    Sietske jij sukses met je studie.
    Knap hoor.
    Houden jullie nog wel tijd over om te genieten?
    Wel doen hoor.
    Hier lekker warm 26 gr. Heel uitzonderlijk voor bijna okt.
    Wij zijn 4 dagen in Rome geweest met de auto en terug een week aan het Gardameer. ERg leuk alllemaal.
    Nou goed weekend en tot horens.
    Gr.

• 05 November 2011 - 09:59

Martin En Wil:

Gert van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Sietske oook van harte. Weet niet waar Gert is of thuis of aan het werk. Maar jarig ben je.
    Hopenlijk gaat alles goed bij jullie.
    Hier lekker week. Het lijkt wel lente en dit hebben we al een paas weken. Heel apart.
    We hoeven de winterjas nog niet aan. Is steeds 17 a 18 gr.
    Hier allles goed. Vandaag de halve marathon in Renswoude.
    Verder goed weekend en tot ziens.