Warme chocomelk met Baileys - Reisverslag uit Yornup, Australië van Gert & Sietske - WaarBenJij.nu Warme chocomelk met Baileys - Reisverslag uit Yornup, Australië van Gert & Sietske - WaarBenJij.nu

Warme chocomelk met Baileys

Door: Gert & Sietske

Blijf op de hoogte en volg Gert & Sietske

03 Juli 2011 | Australië, Yornup

G'Day mates,
Zo, wat vliegt de tijd weer. Ik ben inmiddels alweer bijna 3 weken terug en Gert alweer 2 weken. Ongelooflijk dat de tijd zo snel gaat. Het was even wennen, van een lekker warm Nederland aankomen in een frips en nat Australia. Maar we zijn blij met de regen, en gedurende de tijd dat we weg waren, zijn onze nieuw ingezaaide paddocks mooi opgekomen.

Gelukkig was alles goed gegaan tijdens onze afwezigheid. Ik moest na aankomst in Perth gelijk door naar een studie weekend, gelijk weer aan de slag zeg maar. Over 3 weken mijn examen voor Small Animal Bowen Therapist. Nog ruim 60 casestudies te gaan......

Onze tijd in Nl was erg dubbel, verdrietig maar ook erg gezellig en fijn om iedereen te zien. We hebben er veel steun aan gehad. Het was even raar en wennen om van een ene wereld ineens in een andere te zijn en nu weer terug in de werkelijkheid hier. Een beetje anders als dat je je er op voor kunt bereiden.

Hier is het winter en eindelijk, het regent. Nog niet genoeg, maar het gras groeit en de dams vullen langzaam. Toch zijn de meeste boeren nog niet opgelucht, er moet nog veel meer vallen voordat zij blij zijn.
De temperatuur ligt gemiddeld rond de 15 graden, koud genoeg om Bridgetown in Fridgetown te omtoveren met mensen die eruit zien als Eskimo's. Maar goed, als je gemiddeld 30 graden gewent bent, dan is 15 graden inderdaad erg frisp.

Dus de hout kachel aan en de warme NesQuick met Baileys uit de kast. Ik denk dat we zo de winter wel doorkomen.

Nu weer de rel om de levende export van runderen te verbieden. Dit geeft weer een hoop stress voor de boeren hier.

Gert heeft inmiddels een sollicitatie gesprek gehad voor een job als supervisor op Barrow Island. Even afwachten, deze week horen we meer. Hij is erg gewild, op zijn andere mine site zitten ze te springen om hem terug te hebben. Als deze nieuwe baan doorgaat werkt hij 2 weken en dan 2 weken thuis, dus we hopen dat het doorgaat. Barrow Island is het grootste olie en gas project ter wereld, net voor de westkust van Australie ter hoogte van Port Hedland. Er werken zo'n 10 000 mensen. Als je hier terecht kunt zit je voorlopig goed en met de ervaring kun je overal terecht.

Ook YES heeft het druk, de mond-op-mond reclame zit niet stil, en er stonden behoorlijk wat nieuwe klanten op het antwoord apparaat.

Mijn klanten waren me gelukkig ook niet vergeten, dus ben ook weer lekker aan de slag, de regen is een goed excuus om de administratie eens goed bij te werken.

En wat is er lekkerder om na een lange koude dag in de regen een lekker warm bad te hebben ?????

Niet veel zou je zeggen, maar als je in ons mooie roze bad ligt, omgeven met 5 verschillende soorten tegels, lig je slechts voor de helft in het water, zo ondiep is het. Dus dat was ons volgende klus project. Tja, en als de opzichter alias klussenman de prioriteit er niet van in zit, dan help je die een beetje door zelf een mooi bad uit te zoeken en mee naar huis te nemen, naast de badkamer te zetten met een blaadje erop met 'HINT', ha ha
zie foto's.

Inmiddels is de hint begrepen en geniet ik (en Gert gelukkig ook) van ons heerlijke nieuwe warme bad.

Voor wie er allemaal op Facebook zit, wij zijn te vinden onder onze eigen namen. Gert is nog niet zo actief, maar daar kunnen jullie hem wel beetje bij helpen. Ik probeer dagelijks mijn 'wall' up te daten en foto's te uploaden.

We zijn benieuwd of iedereen zijn beloftes nakomt, ha ha en ons op de hoogte houdt van jullie belevenissen in Nederland.

• 03 Juli 2011 - 13:01

Corrie:

Wij hebben toch elke keer weer 'na regen (lees hoosbuien) komt zonneschijn' wel lekker hoor, behalve de hoosbuien dan. Vandaag hebben wij weer een mooie dag. Toch zie ik veel groen op je foto's. Het is toch weer goed om na een zo'n 'dubbele' periode in Nederland weer thuis te zijn. Zo zit het leven nu eenmaal in elkaar zullen we maar zeggen. Ik was in ieder geval heel blij dat jullie er waren. Succes Sietske met je examen en Gert met zijn sollicitatie. Veel liefs.

• 03 Juli 2011 - 16:24

Zef En Jo:

Hoi hoi, wat fijn dat jullie zo gewild zijn, hier in Eefde ook hoor.Doe de groetjes aan iedereen. x

• 03 Juli 2011 - 17:42

Martin En Wil:

Fijn weer wat van jullie te hore. Het leven gaat gewoon weer zijn gang.
    Hier is het inmiddels weer mooi weer. Maar we hebben het erg slecht gehad van de week. Het is normaal tot 22.00 uur licht, maar van de week was het om 20.45 al zo donker, dat kun je je niet voorstellen. Erkwamen ook aardige klappen uit met veel licht.
    Van de week wordt het heel mooi dus gaan we ervan genieten.
    Sukses met alles wat jullie ondernemen (en dat is veel).
    Groeten vanuit een lieflijk Renswoude.

• 03 Juli 2011 - 18:37

Berry:

Nou Sietske en Gert,
    Hier dan toch mijn reactie lees ze allemaal met bewondering.
    Ga zo door.

GR Berry Anja en Patrick.

• 03 Juli 2011 - 22:11

Nobeltjes Leusden:

Hoi Sietske en Gert,
    Fijn dat het goed met jullie gaat.
    Geweldig Gert dat je steeds werk ziet en nu maar hopen dat dit weer zal lukken.
    Jullie zijn zo al aardig bekend aan het worden.
    Marino en Eveline zijn aan het overhuizen en moeten 15 juli klaar zijn.
    het wordt/is een gezellig huis, met een kleine voor en achtertuin.
    Wij hopen 21 juli naar Ameland te gaan en met Nobeltjes terug te komen.
    Maar eerst is Thirsa nog jarig en ik hoop 65 te worden op 11 juli .
    dan zien wij je ouders ook weer.
    Groetjes en tot horens van Cees en Rianette.

• 04 Juli 2011 - 02:26

Gertrud En Heine :):

He lieve vriendjes uit Fridgetown. Ik ben net weer terug op Ozzie bodem en vind het hier ook maar koud. Helaas heb ik de griep meegenomen van Nederland maar het ergste is geweest. Ik ben toch wel erg benieuwd naar die foto's van die badkamer!
    we moeten gauw even bij kleppen. Ik bel je!
    Liefs Gert

• 05 Juli 2011 - 12:07

Melinda:

Sietske, wil je deze zin nog eens 100 x hardop zeggen: 'Het was even wennen, van een lekker warm Nederland aankomen in een frips en nat Australia.' !!! Op nr. 1 voor het vertrek naar Aussie-land stond toch: MOOI WEER!!! Hahahaha. (sorry, beetje leedvermaak is soms echt wel op zijn plaats! ;-) )
    Maar goed, van een echte hete zomer kunnen wij hier ook niet spreken, alhoewel het vandaag toch weer redelijk is.

Gert, wat ben je toch een kei man! Ik duim voor je voor een goed resultaat na je sollicitatie. Je hobbelt heel wat tevreden werkgevers af, ik hoop voor je dat het lukt. En YES gaat ook gestaag door lees ik. Positief allemaal.
    Sietske, heel veel succes met je examen over 3 weken. Good Luck!!!

Maar toch even een kanttekening. Warme choco + Bailey's???? FOEI!!!!! In warme choco hoort een flinke scheut rum en een vrachtlading slagroom. In Bailey's hoort niets! Daar hoor je lang en goed van te genieten... Dat samenvoegen is een vorm van cultuurverloedering! ;-)

Proost!! :-)

• 05 Juli 2011 - 12:09

Melinda:

PS: wat ziet jullie land er weer prachtig uit en wat blaak Tango van zelfvertrouwen en gezondheid!!! Top!