En toen was het water op............ - Reisverslag uit Yornup, Australië van Gert & Sietske - WaarBenJij.nu En toen was het water op............ - Reisverslag uit Yornup, Australië van Gert & Sietske - WaarBenJij.nu

En toen was het water op............

Door: Gert & Sietske

Blijf op de hoogte en volg Gert & Sietske

07 April 2011 | Australië, Yornup

Dag allemaal,
Terwijl Gert in zijn 'holiday resort' (zijn werk) nog steeds aan het nadromen is van zijn vlieg avontuur, gaat het leven gewoon door.
De droogste zomer ooit, de warmste maand maart, er lijkt maar geen eind aan te komen.

En dan op een avond wil je douchen en is het water op.........Normaal geen probleem, ik zet de pomp aan en even later stroomt het gewoon weer uit de kraan. Maar dit keer wilde de pomp niet aan. Eerst dacht ik nog dat het aan de pomp lag, maar nadat ik de deksel van de well (ofwel onze waterbron) open deed stond ik gelijk weer met 2 benen op de grond. Het water level was zo laag dat de pomp niet meer wilde pompen omdat er geen water meer te pompen was.

De well die al ruim 80 jaar gebruikt wordt, heeft nog nooit leeg gestaan. Tja, dan schrik je wel even, want de paarden zijn ook afhankelijk van dit water. Onze regentank is niet zo groot en dit water gebruiken we om te drinken.

De volgende dag de paarden zoveel mogelijk naar paddocks verhuisd waar ze uit de nog stromend beekje konden drinken en uit de dam. Nog iets korter onder de douche. De groente tuin moet het even zonder water doen.

Gelukkig na 3 dagen merkte ik dat het water peil langzaam aan weer iets begon te stijgen, pffff


  • 07 April 2011 - 12:24

    Melinda:

    En wij maar klagen over de regen...
    Ik kan me je eerste verhalen nog wel herinneren over die well. Het is toch iets waar je veel rekening mee moet houden en het is heel vervelend als je dieren ook droog komen te staan.
    Gisteren hadden wij ook even 2 uur (onaangekondigd) geen water. Pas dan valt het je op hoe ontzettend vaak je even een beetje water nodig hebt. Uiteindelijk hebben we ons met water wat nog in het resevoir van het koffieautomaat zat goed kunnen redden, maar op dat soort momenten besef je je weer in wat voor luxe je leeft; handen wassen, kopje thee, vers water voor de honden, plantje links, schoonmaakdoekje rechts... Wat een gemak!

    Maar jullie mogen best even doucehn bij mij hoor!!! ;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gert & Sietske

Actief sinds 07 Aug. 2008
Verslag gelezen: 159
Totaal aantal bezoekers 151022

Voorgaande reizen:

19 Juli 2009 - 12 Oktober 2009

Richting Down Under

01 September 2008 - 10 Oktober 2008

Mijn eerste reis

12 Oktober 2009 - 30 November -0001

Ons leven Down Under

Landen bezocht: