Gert z'n nieuwe baan - Reisverslag uit Yornup, Australië van Gert & Sietske - WaarBenJij.nu Gert z'n nieuwe baan - Reisverslag uit Yornup, Australië van Gert & Sietske - WaarBenJij.nu

Gert z'n nieuwe baan

Door: Gert & Sietske

Blijf op de hoogte en volg Gert & Sietske

21 Maart 2011 | Australië, Yornup

Inmiddels zijn we alweer bijna een maand verder, wat vliegt de tijd toch. De zomer is op zijn eind, de dagen worden wat korter en het is nu een aangename temperatuur om de hele dag buiten te zijn zonder levend te verbranden.

Gert heeft zijn eerste 2 weken bij zijn nieuwe baan erop zitten en hij heeft het erg naar zijn zin.

Dat kan ook niet anders want het is een grote vakantie op het kamp waar hij werkt.
Alles wordt er voor ze geregeld, er wordt gekookt door echte chefs en Gert kan 3 keer per dag eten in de kantine (ofwel diningroom). Zijn kamer wordt 1 keer in de week schoon gemaakt, hij kan van alles en nog wat in het kamp doen, hij moet alleen zelf de was doen.

Nu zijn er 3 mannen hier op een rijtje die fly in fly out werk doen, en dus van huis zijn en de vrouwen (en kinderen) alleen achter laten. Ze hebben het over 'op vakantie gaan' als ze naar hun werk gaan.

En komen 10 kilo zwaarder weer thuis :-)

Inmiddels werk ik maar hard door op de farm, iemand moet hard werken. We proberen de weilanden klaar te krijgen om dit jaar in te zaaien. Dit betekend kunstmest uitrijden op 25 ha. 15 ha omploegen, dan 15 ha vlak maken en vervolgens inzaaien. Ja,,,,,,,,,,,het is lekker op de trekker.

Gert heeft afgelopen weekend ook eindelijk zijn verjaardags kadootje in vervulling zien gaan. Hij had van de familie 2 vlieglessen gekregen. Gisteren was zijn eerste les in een inimini vliegtuigje, net groot genoeg voor 2 personen. En natuurlijk wilde het niet starten..........
Uiteindelijk ging hij dan toch de lucht in en heeft een prachtige vlucht over ons huis gemaakt.

Ondertussen zijn er de afgelopen weken ook 3 kalfjes geboren, dus nu leren we alles over koeien en kalfjes, ha ha.

Nou dat waren de nieuwtjes weer even in het kort, tot snel weer.

• 21 Maart 2011 - 11:23

Zefanja:

Ha net de paardjes gevoerd en toch nieuwschierig naar het berichtje.
    Super leuk man dat vliegtuig. Maarrre kunstmest over je land????
    XXX en nog veel liefs en als je werk leuk vind is hard werken ook vakantie hahaa

• 21 Maart 2011 - 12:50

Geurtje:

Wat een mooien foto"s en een stoeren piloot
    Ik zou nog niet ditect met je mee vliegen maar ik vind het wel stoer
    Groetjes

• 21 Maart 2011 - 13:14

Melinda:

Hay vakantiegangers ;-)

Gert, ik ben jaloers!!! Zelf twee keer in een iets groter vliegtuigje gevlogen (een Cessna), maar dat smaakte echt naar meer!! Als ik die foto's zie, lijkt het net Lelystad Airport, haha!

En wat een prachtige runderen hebben jullie. Geweldig!
    Daar heb je wel wat uurtjes voor op de trekker over, ook in de brandende zon. Succes met jullie werk; het leven lacht jullie toe. Hou dat zo!

• 21 Maart 2011 - 22:22

Nobeltjes Leusden:

Hoi Gert en Sietske,
    Wat een belevenissen en alle mooie dierenfoto's bekeken, wat een schattige dieren!!!!!, maar wat een werk, ik bewonder jullie hoor.
    Gert wat stoer om te gaan vliegen, koop je een eigen vliegtuigje, dan ben je snel op je werk en zo weer bij Sietske, net als Willem Alexander.
    Heel veel plezier gewenst allebei!!! en werk ze.
    gtoetjes Cees en Rianette.

• 21 Maart 2011 - 23:04

Corrie:

Ik ben wel heel blij voor coco.