Een nieuwe baan en examen stress - Reisverslag uit Yornup, Australië van Gert & Sietske - WaarBenJij.nu Een nieuwe baan en examen stress - Reisverslag uit Yornup, Australië van Gert & Sietske - WaarBenJij.nu

Een nieuwe baan en examen stress

Door: Gert & Sietske

Blijf op de hoogte en volg Gert & Sietske

15 Februari 2011 | Australië, Yornup

Daar zijn we weer, de zomer is weer terug en gisteren en vandaag was het weer heerlijk midden in de 30 graden, 35 om precies te zijn. Wel weer beetje warm. Vorige week hadden we zelfs de spijkerbroek weer uit de kast gehaald, maar het lijkt erop alsof de zomer weer volop terug is.

Afgelopen week hadden we weer een nieuwe uitdaging, ineens was er een explosie met meloenachtig onkruid in de weilanden, dit plantje zie je groeien en het krijgt meloenen die op water meloenen lijken. Binnen no-time is je weiland een groot meloenen veld, niet erg handig. Dus, dat werd opruimen, elk plantje met de hand eruit en in vuilnis zakken. Zo'n 50 volle zakken verder zijn de weilanden ipv groen, weer dor en bruin, zoals ze er 's zomers uit horen te zien.

We genieten weer volop van de zomer, gelukkig voor ons geen zorgen van te weinig water, alhoelwel ons watergat is uitgedroogt (konden we eindelijk zien of er rotzooi op de bodem lag). Alle dieren hebben nog te eten en met groen gras rondom het huis als fire brake voelen we ons aardig op ons gemak.

Afgelopen week waren er heftige branden rondom Perth die akelig dichtbij vrienden van ons kwamen, zij moesten tot 2 keer toe evacueren. Gelukkig kwam het vuur tot het einde van hun straat. Zelfs hier waren ze op zoek naar brandweer mannen die daar konden helpen, Gert moest ook paraat staan, maar hoefde uiteindelijk niet te gaan.

Gert heeft een (nieuwe) baan, hij gaat per 2 maart beginnen als onderhouds electricien op een mijn site. Niet zozeer voor in de mijn, maar meer het 'leefdorp' er omheen. OMdat deze mijn bijna 2000 kilometer hiervan daan is, betekend dit dat hij 2 weken weg is en dan 1 week thuis. Hij vliegt vanaf Perth naar zijn werk :-)

We zijn heel benieuwd, het verdient erg leuk dus dat is een goede motivatie. Voorlopig geen vakanties meer. Het zal wel even wennen zijn om voor een baas te werken ipv zelf de baas te zijn.

Sietske wordt nu klusjes vrouw en boerin, ha ha, naast mijn andere werk.

Dit komende weekend heb ik mijn eind examen voor de Bowen, als ik dit haal mag ik mezelf officieel Bowen Therapeut voor Paarden noemen. Klinkt erg stoer, maar eerst nog een hoop studeren voordat het zover is.

Volgende week ga ik weer naar Melbourne (andere kant Australie) om les te geven en voor 4 dagen studie, essentiele olien gebruiken op dieren, erg interesant met een dierenarts uit de States.

Ook ben ik een nieuw bedrijf begonnen onder de naam Equi Balance, hier ga ik mijn body work onder brengen, website zal binnenkort online zijn, dat horen jullie nog.

Verder nog wat leuke nieuwe foto's van onze beestenboel.

Over 2 maanden komt er een nieuw paardje bij, een gerescued paardje dat afgelopen oktober geredt is in de outback. BJ is een merrie jaarling die samen met haar broer geredt werd van de droogte en honger. Na 4 maanden revalidatie is ze nu op gewicht, gewend aan mensen, en klaar om naar een nieuw thuis te gaan, en dat zijn wij. Zij zal onze 2e Waler fokmerrie worden, foto's volgen snel.

Zo, dat is weer even genoeg gezweet achter de computer, even tijd om uit te waaien.............

• 15 Februari 2011 - 11:26

Melinda:

Zo zomergenieters, wat een vernieuwingen ineens! dat is knap heftig; Gert 2 weken weg, 1 week thuis. En is dat dan voor een bepaalde tijd, of zolang als jullie het geld gebruiken kunnen en elkaar kunnen missen? ;-)

Maar goed, heel erg veel kunnen jullie elkaar toch niet zien...'even' naar Melbourne, as weekend examen (ook vast niet naast de deur), klantje hier, opdrachtje daar... Jullie reizen en vliegen in één maand meer dan de meeste Hollanders in een jaar doen!

Gert, heel veel succes met je baan, hopelijk bevalt het heel goed en heb je later je handen vol aan je eigen bedrijf. En Sietske, héél veel succes dit weekend met je examen. Good luck!! Klinkt niet alleen stoer, het IS ook stoer! Ik duim voor je.
    En natuurlijk van harte gefeliciteerd met de lancering van Equi Balance. Veel succes!!

En als dan de rust weer een beetje is teruggekeerd, dan kunnen jullie weer genieten van een nieuwe aanwinst. Een paardje met een historie, mooi dat ze een 2e kans krijgt!

(PS: genieten jullie maar van 35 graden, wij zijn momenteel heel gelukkig met een flets lentezonnetje, hahaha!)

• 15 Februari 2011 - 11:52

Zef En Jo:

Heel veel succes met jullie nieuwe banen.
    En veel succes met je examen.
    Weer leuk om wat foto's te zien.
    veel liefs

• 15 Februari 2011 - 12:13

Nobeltjes Leusden:

Hoi Sietske en Gert,
    Wat een belevenissen en veranderingen in jullie werkzaamheden.
    Wij hopen dat het aan jullie verwachtingen voldoet en wensen jullie heel veel succes.
    groetjes Cees en Rianette.

• 15 Februari 2011 - 16:38

Martin En Wil:

Wat zijn julllie toch bezige bijen.
    Wat een onderneming.
    Gert en Sietske, heel veel sukses met alles wat jullie ondernemen en geniet nog even van de zomer. Gr.

• 15 Februari 2011 - 20:19

Karin Mossing Zeist:

Hoi Sietske en Gert,
    Ik lees nog altijd vol plezier jullie nieuws.
    Wat een ondernemingen allemaal,ik vind het allemaal super stoer hoor.
    Heel veel succes weer met deze nieuwe uitdagingen.
    Gr. Karin

• 18 Februari 2011 - 18:47

Wim:

er lopen twee nonnen langs de mijne
    zegt de ene ik ruik de mijne
    zegt de ander nee het is de mijne

• 19 Februari 2011 - 07:10

Barend:

Complimenten Sietske,hoe je toch steeds weer van die leuke verslagjes weet te schrijven.
    Maarja,jullie maken ook zo veel dingen mee.
    We zijn nog steeds lichtelijk afgunstig.
    Nou,maak er wat van,en we gaan jullie zien en spreken.
    Gr. B&B
    ps.Wim was me voor met de mijne!!!

• 20 Februari 2011 - 08:38

Wim: