Palm Valley - Reisverslag uit Sydney, Australië van Gert & Sietske - WaarBenJij.nu Palm Valley - Reisverslag uit Sydney, Australië van Gert & Sietske - WaarBenJij.nu

Palm Valley

Door: Gert & Sietske

Blijf op de hoogte en volg Gert & Sietske

16 September 2008 | Australië, Sydney

's Ochtends weer vroeg opgestaan (geen luilekkeren deze vakantie ;-( )
en over de volgende onverharde weg op weg naar een echte 4wd drive track, Gert was nog niet geheel aan zijn trekken gekomen vond hij.

Na een supergave tocht van ruim een uur door een leeg staande rivier, over rotsen en keien aangekomen bij een Vallei vol met palmbomen, midden in de middle of nowhere.

Door een ondergrondse wateropslag is dit de enige plek in Centraal Australie waar palmbomen van nature voorkomen, de dichtsbijzijnde plek is 800 km. verderop in Queensland.
Palm Valley stond eigenlijk niet op ons reisschema maar was zeer zeker de moeite waard om naar toe te hobbelen, en omdat Sietske terug mocht rijden was haar dag ook weer goed.

Van Palm Valley doorgehobbeld naar het West macDonald NP, eerste bestemming was Gosse Bluf, een meteoriet inslag van miljoenen jaren geleden.
Foto's zijn niet zo duidelijk, was alleen van afstand goed te zien.

2e stop was Redbank Gorge, een klif met prachtige rode wanden. Let op de waterlijnen op de wanden. (hoe hoog het water soms staat)

3e stop Ochre pits, dit is een plek waar Aboriginals hun materialen voor verf vandaan halen die ze gebruiken voor hun ceremonies. Een heilige plek. De rotswanden bestaan uit verschillende lagen met verschillende kleuren.

4e stop Serpentine Gorge, na een wandeling van ong. een half uur kwamen we uit bij een plek die normaal onder water moet staan, maar waar nu nog een klein plasje van over was. Ondanks de droogte was ook dit weer prachtig om te zien.

Vervolgens werd het donker en zijn we doorgereden naar Alice Springs waar een heerlijke hotelkamer op ons wachtte.