We've servived the Great Central Highway - Reisverslag uit Sydney, Australië van Gert & Sietske - WaarBenJij.nu We've servived the Great Central Highway - Reisverslag uit Sydney, Australië van Gert & Sietske - WaarBenJij.nu

We've servived the Great Central Highway

Door: Gert & Sietske

Blijf op de hoogte en volg Gert & Sietske

14 September 2008 | Australië, Sydney

Na Karijini vervolgden we onze weg naar Laverton, ruim 1000 kilomter verderop. Hier begon the Great Central Highway, een onverharde 'snelweg' door de outback naar het 1300 kilometer verderop liggende Ayers Rock. In de outback is niets, maar dan ook niets dan dorre bomen, wat verdort gras en om de 300-400 kilomter een roadhouse met benzine en simpele camping.

Het viel ons reuze mee en konden gemiddeld toch nog zo'n 90-100 kilometer/uur rijden. Overnacht bij een van de roadhouses en de volgende dag verder naar Ayers Rock.

Onderweg van alles gezien, kamelen, vogels, emoes, kangeroes en na Ayers Rock zelfs wilde paarden.

In Australie bevindt zich de grootste natuurlijke populatie kamelen ter wereld en kamelen worden hier gevangen en geexporteerd naar Noord Afrika om daar voor nieuwe bloedlijnen te zorgen.

Het was zeer zeker de moeite waard om voor deze lange weg te kiezen, zelfs de Outback is geweldig !!!

Gelukkig is het met ons niet zo afgelopen als op de foto van de auto.

Het mooie is ook dat iedereen hier naar elkaar zwaait.

Nog een goede daad verricht door een lege benzine tank gestrande Aboriginal familie een lift te geven naar het dichtsbijzijnde dorp 150 kilometer verderop.