Enkele weetjes van Mongolie - Reisverslag uit Ulaanbaatar, Mongolië van Gert & Sietske - WaarBenJij.nu Enkele weetjes van Mongolie - Reisverslag uit Ulaanbaatar, Mongolië van Gert & Sietske - WaarBenJij.nu

Enkele weetjes van Mongolie

Door: Gert & Sietske

Blijf op de hoogte en volg Gert & Sietske

07 Augustus 2009 | Mongolië, Ulaanbaatar

Mongolie heeft 2.8 miljoen inwoners waarvan bijna 60 % in de hoofdstad woont.
De rest van de bevolking woont voornamelijk in gertenten en leidt een nomaden bestaan.

De taal die gesproken wordt is Mongools.

Je betaald hier met de Mongoolse Tugrik, we hadden 200.000 tugriks op zak en voelden ons erg rijk !!!
(waarde ong. EUR 100)

Mongolie is ruim 38 keer zo groot als Nederland.

Een traditionele drank bij nomaden is de Yakmelk thee, of Airag (gefermerteerde paardenmelk )

  • 07 Augustus 2009 - 08:45

    Yo:

    Wat een enorm avontuur! Heerlijk om te lezen en de foto's te bekijken. Ik heb nog steeds het gevoel dat jullie op vakantie zijn en we later, tijdens een dinertje, alle verhalen op ons gemak doornemen.'Ontkenning' noemen ze dat geloof ik.

    Haico en moi hebben een heerlijke honeymoon gehad. Daarna meteen weer vol aan de slag... We zitten nu tussen 2 ponykampen in.
    Afgelopen maandag Janosh, onze pup (zwarte russische terrier) opgehaald. Heerlijke scheet. Emma vindt hem helemaal leuk. Hebben jullie aldaar wellicht 'Zwarten Russen' gezien? Volwassen reu kan wel tot 85kg zwaar worden.

    Verder gaat het hier lekker, gewoon druk :-)
    Foto's van het trouwen zijn nog niet klaar. Dvd wel. Was erg fijn om terug te kijken. We zijn ook super blij met de CD van de kerkdienst, kippevel...

    Kan ik jou eigenlijk ook privé mailen?

    Ik ga naar buiten en weer aan het werk.
    Heel veel liefs en een dikke knuffel van mij.

    Pas goed op jullie zelf en heb het HEERLIJK SAMEN :-)

  • 07 Augustus 2009 - 09:25

    John En Dorien:

    Wat een foto's een heel avontuur wat jullie beleven, geniet ervan en hele goeie reis nog...

    Heel groetjes van John, Dorien en Giovanni.

  • 07 Augustus 2009 - 09:54

    Melinda:

    Heb je ook een foto van de binnenkant van zo'n gertent? (of heb ik niet goed gekeken?)

  • 08 Augustus 2009 - 16:05

    Geurtje :

    Ik hoop dat ik de foto van gert op het paard nog
    te zien krijg maar de laatste fotos waren niet zo mooi was zeker met de telefoon gemaakt.Maar wat is het mooi daar geniet er nog goed van veel plezier

  • 08 Augustus 2009 - 20:38

    Elke:

    heb even bijgelezen!
    wat een gaaf verhaal, van die mongoolse paardjes!
    en de przewalskipaardjes ook!
    super om jullie avonturen te lezen, raar idee dat jullie zo ver weg zitten, zo voelt het helemaal niet.
    ben ook errug benieuwd naar de foto's!

    poes ging vandaag voor het eerst naar buiten, ze vond het heerlijk en deed het super. alles onderzoeken. ze is er nog moe van en ligt tegenover me te slapen.

    liefs,

    elke

  • 09 Augustus 2009 - 12:27

    Sietske:

    lieve sietske en gert,
    wat een waanzinnig mooie reis maken jullie! heel erg leuk om te lezen, en nog mooie foto's als bewijs dat jullie daar echt zijn!
    heb net 'de paardenjongen' gelezen en ik zie het helemaal voor me hoe jullie daar paardrijden! leuk dat wij zo op de hoogte blijven van jullie avontuur! heel goede reis verder! liefs, sietske

  • 09 Augustus 2009 - 13:24

    Edwin:

    en heb je al bier gedronken op dennis ik heb de rekening nog niet gehad

  • 11 Augustus 2009 - 18:05

    Zefanja:

    Ik sluit me helemaal aan bij Yo wat een avontuur.
    Ik heb ook jullie avonturen even bij gelezen wat bijzonder zeg om dit in zo'n korte tijd allemaal te doen.
    Ook ik heb net de paardenjongen uit dus begrijp een een beetje hoe jullie je gevoelt moeten hebben in die omgeving.

    Hier gaat alles zijn gangetje. Jo heeft nog geen baan, maar is nog niet wanhopig hoor.
    de vrachtwagen is klaar en ik ga zaterdag mijn eerste wedstrijd rijden jeeeha.
    dikke zoen

  • 05 Oktober 2011 - 14:47

    Isa Isa Isa Isa Isa :

    dat is echt heeeeeeel intresanyt oke doeidkoeidewiyf

  • 21 April 2022 - 13:14

    Tygo:


    je k

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gert & Sietske

Actief sinds 07 Aug. 2008
Verslag gelezen: 2200
Totaal aantal bezoekers 150605

Voorgaande reizen:

19 Juli 2009 - 12 Oktober 2009

Richting Down Under

01 September 2008 - 10 Oktober 2008

Mijn eerste reis

12 Oktober 2009 - 30 November -0001

Ons leven Down Under

Landen bezocht: